Grasimile sanatoase nu pot lipsi din dieta zilnica

alimente bogate in grasimi sanatoase

sardine la gratar

Grasimile sanatoase sunt grasimile mononesaturate si polinesaturate, la care se adauga si acizii grasi omega 3 si nu pot lipsi din dieta zilnica, fiind substante vitale pentru sanatatea organismului, pe langa proteine si carbohidrati. Aceste trei grupe de substante sunt macronutrientii care alimenteaza organismul cu energia necesara vietii.


Grasimile sanatoase prelungesc durata vietii, contribuie la formarea tesuturilor, inclusiv a masei musculare, contribuie la sanatatea inimii, regleaza nivelul de colesterol.
In plus sunt necesare pentru absorbtia vitaminelor liposolubile – A, D, E K – vitamine solubile in grasimi, necesare bunei functionari a organismului.

Alimentele bogate in grasimi sanatoase si acizi grasi omega 3:

– Avocado – pe langa faptul ca ajuta in curele de slabire, fructele de avocado contin grasimi mononesaturate care scad nivelul colesterolului rau (LDL) din organism.


– Fructele oleaginoase – nucile, migdalele, fisticul, alunele de padure, nucile de macadamia, nucile pecan, nucile de cocos – prin continutul bogat de grasimi sanatoase ajuta la indepartarea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare. Nu exagerati cu consumul acestor fructe deoarece au si un ridicat continut caloric.

– Untul din fructe oleaginoase – spre deosebire de untul obisnuit, untul din fructe oleaginoase (de nuci, arahide, caju sau migdale) este benefic sanatatii datorita continutului de grasimi mono si polinesaturate.

– Pestele gras – somon, sardine, hering, macrou – constituie cea mai insemnata sursa de acizi grasi omega 3, acizi ce au un rol important in prelungirea sanatatii mentale pe parcursul inaintarii in varsta si in apararea sanatatii inimii.

– Semintele de in, dovleac, susan, floarea soarelui – consumate in stare cruda contribuie la scaderea nivelului de colesterol rau din sange.

– Ouale – cea mai mare parte din grasimile continute de ou sunt grasimi mono si polinesaturate si chiar acizi grasi omega 3 daca gainile sunt crescute cu hrana naturala. In plus oul contine vitamina B7 indispensabila bunei dezvoltari a creierului si proteine si aminoacizi care stimuleaza dezvoltarea masei musculare.

– Uleiul de masline – este cheia beneficiilor dietei mediteraneene aduse sanatatii si longevitatii organismului. Numeroase studii au confirmat ca un consum zilnic de 3-4 lingurite de ulei de masline tine sub control tensiunea arteriala si nivelul de colesterol din sange, ceea ce inseamna risc scazut de boli cardiovasculare.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: