Grasimile rele si grasimile bune – ce alegi sa mananci?

Care sunt bune si care sunt rele

peste spada la gratar

Grasimile saturate (adica rele) sunt cele care la temperatura camerei sunt in stare solida. In majoritate acestea sunt de provenienta animala: unt, slanina, carne grasa, smantana, branza cu procent ridicat de grasime. Exista si grasimi saturate de provenienta vegetala: uleiul de palmier sau uleiul de nuca de cocos.


Daca sunt consumate in exces sunt considerate periculoase pentru sanatatea organismului datorita faptului ca ridica nivelul de colesterol rau din sange (LDL), marind astfel riscul aparitiei bolilor cardiovasculare si a accidentului vascular cerebral.

Grasimile nasaturate (adica bune) sunt acelea care la temperatura camerei sunt in stare lichida si provin din plante: uleiurile de floarea soarelui, de masline, de porumb etc, din fructele cu coaja lemnoasa sau din peste – uleiul de peste.

Si acestea se impart in doua categorii: pot fi mononesaturate (uleiul de masline) sau polinesaturate – celelalte tipuri de uleiuri vegetale.


Din categoria grasimilor polinesaturate fac parte si acizii grasi omega 3 si omega 6 – indispensabili sanatatii organismului: contribuie la functionarea sistemului imunitar, la reglarea tensiunii arteriale, la contractia musculara, la coagularea sangelui.

Atat cele saturate cat si cele nesaturate sunt necesare functionarii normale a organismului atata timp cat nu sunt in exces. Un organism normal contine grasime in procent de 15% din greutate.

Grasimile sunt o importanta sursa de energie, iar in momente de avarie, cand lipseste alimentatia din viata unui om, energia necesara se dezvolta din depozitele de grasimi existente.
Vitaminele A, D, E, si K nu-si pot exercita rolurile importante pe care le au decat in prezenta grasimilor, fiind vitamine liposolubile.

Recomandarea medicului este ca in dieta noastra zilnica sa predomine grasimile nesaturate care sunt mult mai benefice sanatatii decat cele saturate.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: