Gramajele alimentelor din grupele dietei Rina

lista gramaje si marime portii

tabel gramaje alimente pe zile dieta Rina

In orice dieta e important nu doar ce mananci, ci si marimea portiilor, precum si programul meselor. Si in dieta Rina pe care o urmez exista reguli in privinta felului in care alimentele pot fi combinate, precum si gramajele permise pentru fiecare categorie si tip de alimente in parte.


Ti-am promis inca din primul articol al acestei serii – Slabesc cu dieta Rina – introducere in povestea mea ca iti voi pune la dispozitie un tabel complet cu cantitatile de alimente pe care le poti consuma in fiecare dintre cele 4 zile ale acestui regim de slabire. Astazi mi-am facut timp sa-l concep, asa incat sa fie usor de parcurs si sa poata fi imprimat si pastrat undeva la vedere: pe frigiderul din bucatarie, de pilda.

Gramaje pentru ziua proteinelor

Personal, consider ca portiile de la mesele de pranz si cina sunt destul de generoase. Totusi, vorbim despre proteine, o grupa de alimente foarte satioase: diferite tipuri de carne, peste, lactate si oua. Recunosc ca in luna mai a acestui an, cand am tinut pentru prima data aceasta cura mai saream calul la unele mese si asta deoarece nu aveam un cantar de bucatarie care sa ma ajute sa cantaresc portiile. Acum insa am cumparat unul si ma tin de regim ca la carte (ma rog, cu unele abateri, dar despre asta iti voi povesti intr-un alt articol).


Toate alimentele din grupa proteinelor pot fi preparate fie fierte, fie coapte la cuptor, fie la gratar si ideal este sa alegi o metoda de preparare care implica utilizarea unei cantitati cat mai mici de ulei. In general, in toata perioada celor 90 de zile ale dietei se recomanda limitarea consumului de grasimi la cel mult o lingura pe zi. Din aceasta categorie nu face parte doar uleiul, ci si smantana sau mascarponele, de pilda. Iar la capitolul asezonare, Rina recomanda folosirea exclusiva a verdeturilor si condimentelor simple: piper, cimbru, rozmarin, boia, arpagic, usturoi, ceapa, turmeric, chimen, oregano, marar, patrunjel etc.

De asemenea, nu pot fi amestecate doua tipuri de proteine si nici macar doua tipuri de carne, exceptie facand alimentele din grupul lactatelor. Spre exemplu, poti manca intr-o zi 200 g iaurt si 100 g branza, distribuite la pranz si cina. Daca alegi un tip de proteina pentru pranz, tot pe acelasi ar trebui sa-l consumi si la cina, eventual preparat diferit. La masa de pranz, poti consuma si 300 ml de supa din legumele permise zilnic si cel mult 40 g de paine.

Gramaje pranz si cina in ziua amidoanelor

In ziua amidoanelor – cea de-a doua zi a regimului Rina – trebuie sa consumi alimente cu un continut ridicat de amidon: cartofi, fasole verde sau boabe, mazare proaspata, congelata sau uscata, naut, linte, hrisca, quinoa, porumb, orez, orz etc. In tabelul atasat vei gasi si gramajele permise pentru portiile de pranz si cina, insa ca o regula generala, e bine sa stii ca cina trebuie sa cantareasca jumatate din greutatea celei de pranz. Exceptand alimente precum fasolea si mazarea, care se cantaresc fierte, toate celelalte cuprinse in tabel se vor cantari crude, inainte de preparare. Se permite amestecul a cel mult 2 tipuri de amidoane, respectand gramajele indicate. Si in aceasta zi poti suplimenta masa de pranz cu 300 ml de supa din legumele permise zilnic si mximum 40 g paine.

In functie de preferintele tale, poti consuma alimentele de baza fierte inabusite sau preparate la cuptor. Si din nou, cat mai putina grasime! Chiar daca vei reusi sa prepari numai bucate delicioase, nu uita ca vrei sa slabesti si ca poti obtine rezultatele dorite doar aplicand cat mai riguros programul alimentar ales. Eu mananc in zilele de amidoane ale dietei Rina de cele mai multe ori alimente pe care Grasomega le denumeste drept leguminoase: fasole sau mazare. Uneori insa imi place sa mananc si orez cu legume, ardei umpluti cu orez si multe legume sau o supa din cel mult 2 alimente cu continut bogat de amidon. Dar te asigur ca meniul poate fi mult mai variat decat atat si chiar iti voi prezenta cateva variante de meniu pentru fiecare dintre zilele acestui regim alimentar in viitorul apropiat.

Gramajele alimentelor din ziua carbohidratilor

Si in cea de-a treia zi a dietei Rina mesele principale – pranzul si cina – sunt compuse din alimente ce fac parte dintr-o anumita grupa, iar in acest caz este vorba despre carbohidrati. Din aceasta grupa fac parte malaiul, faina si fulgii de hrisca, grau, orz, orez, pastele de orice tip, produsele de patiserie (de post), covrigeii, grisinele, painea si chiar si dulciurile. In tabelul alaturat vei gasi gramajele maxim admise pentru fiecare dintre alimentele acestei grupe si vei observa ca Rina recomanda ca dulciurile sa fie consumate exclusiv seara, la cina. Si obligatoriu, la cina trebuie sa consumi 40 g de ciocolata neagra cu un continut de cacao de cel putin 75%. Daca nu te saturi cu portia de la pranz, o poti suplimenta cu 300 ml de supa preparata din legumele permise zilnic.

Dupa ce vei trece de primele 8 zile ale dietei Rina, adica dupa 2 ture consecutive PACV (proteine, amidoane, carbohidrati, vitamine), vei sti mai exact ce anume iti face bine in aceasta zi. Stiu ca fiecare organism reactioneaza diferit, insa am convingerea ca slabesc mai bine daca in ziua de amidoane limitez portia de dulce la doar cele 40 g de ciocolata obligatorie. Prefer sa consum fie un terci insotit de varza calita, fie mamaliguta cu spanac, fie o mancarica de ciuperci etc, adica sa completez alimentul de baza cu o portie din legumele permise zilnic pe care ti le voi prezenta detaliat intr-un alt tabel.

Dimensiunea portiilor din ziua de vitamine

In ziua de vitamine totul este mult mai relaxat, in sensul ca nu exista gramaje impuse decat poate doar la categoria nuci si seminte. Poti consuma cel mult 100 grame de seminte si nuci crude (caju, migdale, alune, miez de nuca, seminte de dovleac sau floarea soarelui etc) pe durata intregii zile de vitamine, cu conditia sa le imparti in portii de 25 g fiecare. In shimb cand e vorba despre fructe si legume, Rina nu impune limite, dar eu te sfatuiesc sa folosesti in aceasta zi a dietei limita bunului simt. Adica sa mananci unul sau doua fructe sau echivalentul greutatii acestora in legume la o masa, avand in vedere ca in aceasta zi mesele pot fi luate la fiecare 2 ore.

Important este ca atat fructele, cat si legumele sa fie consumate fara sare, zahar sau ulei. Le poti manca proaspate, ca atare, sau le poti fierbe coace in cuptor sau frige pe gratar. Eu prefer sa mananc in ziua de vitamine doar fructe proaspete si beau multe lichide (apa sau ceai neindulcit) si ma simt excelent facand acest lucru. Cred ca aceasta detoxifiere periodica si regulata este foarte sanatoasa si poate fi efectuata chiar si de catre cei care nu tin sau nu mai tin o dieta de slabire, mai ales dupa o masa mai copioasa sau dupa o zi de mancat haotic. Eu chiar mi-am propus ca si dupa ce voi incheia aceasta cura sa respect micul dejun si cate o zi de vitamine pe saptamana.

In incheiere mai vreau sa adaug ca, asa cum am spus in toate articolele precendente ale acestei serii, legumele permise zilnic pot fi consumate impreuna cu alimentele principale din zilele de proteine, amidoane si carbohidrati atat sub forma unor salate, cat si gatite in variate feluri. Iar eu promit sa-ti pun la dispozitie toate informatiile necesare in legatura cu aceste legume in urmatorul articol.

tabel gramaje alimente pe zile dieta Rina


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: