Glanda tiroida – posibila cauza a fluctuatiilor de greutate

Alimentele care ajuta functionarea corecta a tiroidei

sardele la gratar cu salata greceasca

Glanda tiroida, cea mai mare dintre glandele endocrine, are si un rol pe masura in modul in care se desfasoara multitudinea de transformari ce au loc in organism, inclusiv in fluctuatiile de greutate.


Rolul tiroidei este sa secrete doi hormoni: triiodotironina (T3) si tiroxina (T4), hormoni cu functii importante in multe procese legate de functionarea normala a organismului: metabolism, nivelul colesterolului si al trigliceridelor, absorbtia glucozei, cresterea contractiilor inimii, normalitatea functiilor intelectuale.

In cazul in care acesti hormoni sunt produsi in cantitate mai mica decat cea normala, apar simptomele hipotiroidismului: crestere in greutate, dureri musculare, oboseala, slabiciune, stari depresive, greutate in concentrare, senzatie de frig, piele uscata, par si unghii fragile.

In cazul producerii de hormoni peste cantitatea normala apar simptomele hipertiroidismului: oboseala asociata cu stari de nervozitate, tulburari de somn, scadere in greutate si balonare, transpiratie exagerata, respiratie greoaie.


Cauzele disfunctiilor glandei tiroide pot fi multiple si greu de controlat sau de anticipat: bacterii, virusuri, unele boli (oreion, gripa, rujeola), stresul etc.

Daca bacteriile si virusurile sunt dusmani invizibili, iar stresul este greu de controlat, avem totusi posibilitatea sa controlam alimentatia, care, la randul ei, are un rol important in functionarea normala a tiroidei. Aflati in continuare ce minerale si vitamine trebuie sa contina alimentatia noastra zilnica pentru a ajuta tiroida sa functioneze asa cum trebuie:

– Iodul

Iodul este mineralul vital pentru tiroida, el ajuta glanda sa produca hormonii tiroidieni. Alimentele care contin iod sunt: sarea iodata, codul, bibanul, algele marine, ouale, legumele provenite din zonele cu soluri bogate in iod.

– Seleniul

Seleniul regleaza cantitatea de hormoni si ajuta tiroida sa asimileze iodul. In plus, seleniul ne intareste sistemul imunitar, automat si sanatatea tiroidei. Surse de seleniu gasim in ton, sardine, somon, ciuperci, oua, stridii, carne etc.

– Magneziul

Magneziul are un important rol antiinflamator si participa la peste 300 de procese fiziologice din organism, unele legate si de functionarea glandei tiroide. Vom asimila magneziul din alimente ca: ouale, lactatele, carnea, legumele cu frunze verzi, fasolea, usturoiul, migdalele, nucile caju, semintele de dovleac etc.

– Vitamina D

Vitamina D si calciul contribuie la crearea unui sistem imunitar puternic, ceea ce micsoreaza riscul de boli autoimune (tiroidita Hashimoto, fiind una dintre ele), asa ca avem nevoie de expunere la soare si alimente precum peste gras, cereale integrale, ficat si alimente bogate in calciu, pentru ca acest tandem sa fie benefic sanatatii tiroidei.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: