Ghid de alimentatie echilibrata – ce si cand mananci

omleta cu ciuperci - proteine la mic dejun

Nevoile nutritionale difera atat de la barbati la femei, cat si in functie de varsta, de activitatea depusa zilnic de fiecare, de felul in care functioneaza metabolismul si de multe alte cauze. Dar un lucru este valabil pentru noi toti: echilibrul in alimentatie. Pentru ca organismul sa fie constant in stare optima si sa lucreze eficient, din dieta ta nu trebuie sa lipseasca nici macronutrientii (proteine, carbohidrati, grasimi), nici micronutrientii (vitamine si minerale).


Cum ar trebui sa le le repartizam in cele cinci mese ale zilei, mic ghid:

Micul dejun

Obisnuieste-te sa mananci micul dejun. Dar nu orice. Consuma in special proteine – oua, peste, carne slaba, lactate cu procent redus de grasime. Proteinele iti vor pune metabolismul in miscare, iti vor reface muschii obositi dupa antrenemente (in cazul in care frecventezi sala), iti va mentine starea de satietate pentru mai mult timp si iti vor micsora pofta de alimente nesanatoase pentru restul zilei. Mancand proteine arzi mai multe calorii, efectul termic fiind mai mare si iti mentii mai usor greutatea corporala.


Pranzul

Masa de pranz trebuie sa contina pe langa proteine, carbohidrati. Langa o portie de carne slaba sau de peste, adauga o garnitura de orez brun sau alb, hrisca, paste integrale sau paine integrala. Carbohidratii sanatosi (complecsi), cu eliberare lenta de zahar in sange, iti vor ridica nivelul de energie, de care ai nevoie dupa o zi de munca. Nu uita nici de salata – sursa de minerale si fibre.

Cina

Grasimile nesaturate si proteinele din peste iti vor regenera organismul peste noapte si in plus sunt o combinatie excelenta antiimbatranire: pielea ta se va mentine ferma si ridurile vor intarzia sa apara. O portie de somon, macrou, sardina cu o garnitura de quinoa sau orez iti vor aduce si relaxare si un somn odihnitor.

Cele doua gustari dintre mese

Nu renunta la cele doua gustari; asta nu inseamna sa mananci mai mult, ci sa imparti caloriile pe tot parcursul zilei, sa nu mananci repede si mult o data, din cauza senzatiei acute de foame.
La prima gustare te poti baza pe fructe proaspete, migdale, salate de legume, o banana, un sandwich cu avocado si o felie de carne de pasare etc.

A doua gustare poate contine mere, fructe de sezon, fructe uscate, nuci, seminte.
Zaharurile si fibrele din fructe si legume combinate cu grasimile sanatoase din fructele oleaginoase iti ofera energie si stabilitatea glicemiei din sange.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: