Fructele si grasimea abdominala

Ne ingrasam daca mancam multe fructe?

struguri albi

Poate suna socant titlul, noi fiind crescuti in cultul conform caruia, fructele sunt sanatoase, bogate in vitamine, fibre, minerale. Nimic din toate acestea nu este fals, fructele sunt alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica, dar nu in cantitati exagerate.


Fructele contin fructoza – carbohidrat simplu din familia zaharurilor. Consecinta nefasta a fructozei, pentru sanatatea ficatului, in primul rand, dar si pentru starea de bine generala, este ca nu se sintetizeaza in energie, precum amidonul din alti carbohidrati simpli (paine si produse din faina alba, orez etc), care ajunge sub forma de energie la fiecare celula a organismului.

Fructoza merge direct in ficat, unde este metabolizata direct in grasime, grasime care se localizeaza in ficat, imbolnavindu-l (ficat gras, ceea ce duce la steatoza hepatica), in alte tesuturi, marind cu preponderenta tesutul adipos, inclusiv pe cel de grasime abdominala cu o serie de urmari periculoase pentru sanatate. Problema cauzata de consumul excesiv de fructoza nu consta, prin urmare, numai in faptul ca ne ingrasa, ci si in faptul ca suprasolicita ficatul, organ care, pe langa alte responsabilitati, o are si pe aceea de a detoxifica organismul.

Ce inseamna consum in exces de fructoza


Orice aliment sanatos poate deveni nociv cand este consumat in exces. Cantitatea zilnica de fructe nu ar trebui sa depaseasca 500 de grame.

Problema pastrarii echilibrului este destul de grea deoarece fructoza intra in componenta multor alimente procesate, motiv pentru care se poate depasi usor un consum zilnic normal: sucuri acidulate si alte bauturi racoritoare, produse de cofetarie si patiserie, cereale indulcite, siropuri de porumb, de artar, sosuri picante, dressing-uri pentru salate etc.

Grija se impune si la alegerea fructelor cu continut mare de zahar, pe care ar trebui sa le consumati cu masura: struguri, banane, mango, cirese, pere, rodie etc.

Consumul zilnic de fructoza poate fi depasit si ca urmare a faptului ca inlocuiti frecvent fructele cu sucuri preparate in casa. Un pahar de suc se consuma mai repede decat daca fructele necesare prepararii lui ar fi consumate ca atare si in plus, organismul nu mai primeste nici fibrele care ii ajuta digestia si ne dau starea de satietate.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: