Fructe si legume de primavara bune pentru arderea caloriilor

sparanghel gatit

Asteptam primavara cu drag din mai multe motive: soare, zile mai calde si mai lungi, pomi inverziti si infloriti, plimbari in aer liber. Sau din motive mai practice: fructele si legumele de sezon care ajuta organismul sa se detoxifice si sa se revigoreze.


Cu totii ne dorim sa mai dam jos cateva kilograme acumulate in iarna si acum e momentul, doar se apropie vara si vremea de plaja.

Asadar, iata ce fructe si legume din dieta de primavara ne ajuta sa slabim si, indirect, sa fim mai sanatosi:

– Ciresele


Cirese puteti manca oricate pe zi, au putine calorii, ajuta tranzitul, imbunatatind digestia, detoxifica rinichii si ficatul, au proprietati antioxidante, aticancerigene, antiinflamatorii datorita melatoninei si intarzie imbatranirea prin continutul de antocianina.

Un avantaj important al consumului zilnic de cirese este ca prin gustul lor satisfac pofta de dulce, ceea ce ne indeparteaza de consumul produselor pe baza de zahar care duc la ingrasare.
Ciresele sunt sursa de vitamina A, vitamine din complexul B, vitamina C si minerale: fier, magneziu, potasiu.

– Zmeura

Zmeura este o sursa importanta de fibre; fibrele, necesitand timp mai indelungat pentru digerare mentin senzatia de satietate, iar indicele glicemic scazut este si el de mare ajutor in scaderea greutatii corporale. Zmeura contine vitaminele B si C, care consolideaza sistemul imunitar, si minerale: mangan, fier, magneziu, cupru care intaresc sistemul osos, sistemul muscular, sistemul nervos.
Zmeura este si un bun antioxidant datorita flavonoidelor si antocianinelor pe care le contine.

– Caisele

Caisele, fructele dulci ale sfarsitului de primavara, stimuleaza metabolismul si arderile prin intermediul magneziului si calciului. Vitamina A si beta-carotenul ne mentin pielea si parul tinere, sanatoase si stralucitoare, iar fibrele ne ajuta in mentinerea siluetei.

Caisele contin si potasiu, mineral care impiedica retentia de lichide in organism si care contribuie la digestia carbohidratilor si grasimilor.

– Anghinarea

Anghinarea este una dintre cele mai bogate legume in fibre, mai bogata decat broccoli sau merele, ceea ce o face ideala in dietele de slabire; este diuretic natural si ajuta la digerarea grasimilor. In plus anghinarea contine, conform unor studii de specialitate, mai multi antioxidanti decat orice alta leguma, intarind sistemul imunitar si fiind aliata de nadejde a sanatatii. Contribuie la mentinerea sanatatii ficatului, a bilei, a aparatului digestiv, a sistemului osos, regleaza tensiunea arteriala, sustine functionarea optima a metabolismului, reduce nivelul de colesterol rau.

Anghinarea este unul dintre alimentele frecvente in dieta mediteraneana, una dintre cele mai sanatoase diete din lume.

– Sparanghelul

Sparanghelul nu contine grasimi, in schimb contine multe fibre, motiv pentru care este recomandat de catre nutritionisti in curele de slabire. Contine si clorofila fiind o leguma recomandata si in dieta alcalina. Dar beneficiile sparanghelului nu se rezuma numai la atat. Este o sursa importanta de antioxidanti, combatand aparitia bolilor cardiovasculare si a cancerului, de vitamine A, B6, C si de minerale: potasiu, calciu, fier, magneziu, sodiu.

– Mazarea

Ca si surorile ei de mai sus, mazarea este bogata in fibre si nu contine grasimi. Mazarea este o sursa bogata de vitaminele D si K, cu rol important in dezvoltarea si sanatatea sistemului osos. Mazarea contine si proteine care ajuta la formarea si fortificarea masei musculare. De asemenea mazarea contine vitaminele B si C, carotenoizi cu efect antitumoral si polifenoli – antioxidanti care impiedica imbatranirea prematura a pielii.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: