Fructe ce contin mult zahar – bune sau rele in diete

mic dejun portocale si alte fructe

O dieta nu poate fi sanatoasa si nici echilibrata daca meniul zilnic iti elimina fructele. Sunt sursa ta cea mai buna de antioxidanti, de vitamine, minerale si fibre. Iti intaresc sistemul imunitar, iti imbunatatesc digestia, iti asigura energia. Unele dintre ele contin zaharuri in cantitati destul de mari, dar in acelasi timp vin cu nutrienti esentiali pentru sanatatea ta.


Daca vrei sa slabesti, eu nu te indemn sa renunti la fructe inainte de a elimina din dieta ta dulciurile rafinate, care nu iti aduc altceva decat kilograme in plus de grasime si probleme mari de sanatate: obezitate, diabet, boli cardiovasculare.
Doar ca o simpla informare, iti pot spune ce fructe contin mai mult zahar; nu renunta la ele, consuma-le cu moderatie.

– Mango este un fruct cu reale calitati: contine vitaminele A, C, K, B-uri, calciu, fier, potasiu, betacaroten. Mentine tensiunea arteriala sub control, stimuleaza tranzitul intestinal, stimuleaza productia de colagen si iti mentine pielea tanara, mentine mediul alcalin in organism. 100 de grame de fruct contin 14-15 g de zahar.

– Strugurii contin pe langa binecunoscutul antioxidant resveratrol, aproape toata gama de vitamine B, vitaminele A, C, E, K, potasiu, magneziu, fier, calciu, zinc, mangan, betacaroten luteina. Sunt un adevarat medicament natural – mentin oasele sanatoase, previn bolile cardiace, sprijina digestia, previn constipatia, au efect detoxifiant, amelioreaza migrenele, sustin activitatea rinichilor.
In functie de soiul lor, strugurii pot contine pana la 18 g de zahar la 100 grame de fruct.


– Smochinele sunt o sursa bogata de fibre si de antioxidanti capabili sa lupte cu radicalii liberi. Sunt energizante, tin sub control nivelul colesterolului si al tensiunii arteriale si previn bolile cardiace. Au efect laxativ, previn anemia si inflamatia. Contin mult zahar, in special cele uscate, numai doua smochine medii ca marime aduc un aport de 15-16 g de zahar.

– Ciresele amelioreaza durerea cauzata de febra musculara si de guta, mentin nivelul tensiunii arteriale in limite normale, calmeaza durerile de cap, alunga insomnia, previn imbatranirea prematura si tulburarile de memorie, imbunatatesc digestia. 100 de grame de cirese contin 15 g de zahar.

– Bananele, sursa importanta de potasiu, sunt eficiente in scaderea tensiunii arteriale, previn bolile cardiovasculare si maresc capacitatea de concentrare. Contin vitamina B6 si triptofan, compusi care dau bananelor proprietatea de a relaxa sistemul nervos. Sunt ideale in refacerea energiei pierdute de organism dupa eforturi fizice. Contin circa 16 g de zahar la 100 g fruct.

– Perele mentin pielea frumoasa datorita continutului de vitamina A, imbunatatesc digestia si functionarea inimii datorita continutului bogat de fibre, intaresc sistemul imunitar prin continutul de vitamina C si alti antioxidanti. Contin 10-11 g de zahar la 100 g fruct.

– Merele iti aduc un aport de 13 g de zahar la 100 g de fruct, dar au in plus proprietati benefice pentru sanatate: mentin sanatatea danturii, a oaselor, a vederii, a inimii, a celulelor nervoase, regleaza tranzitul, scad riscul de diabet.

Ce vreau sa punctez:

– Toate fructele contin mai multe sau mai putine zaharuri, dar in acelasi timp iti aduc un aport insemnat de nutrienti benefici sanatatii;
– Nu renunta la consumul de fructe, zaharurile pe care le contin sunt ambalate in fibre, care te ajuta sa slabesti pentru ca elibereaza lent zaharul in sange si nu ridica nivelul de insulina in organism, cum fac dulciurile rafinate;
– 2-3 portii moderate de fructe pe zi nu te vor ingrasa, dimpotriva iti vor mentine starea de satietate, nivelul ridicat de energie, o stare buna de sanatate si un tonus psihic ridicat;
– Mult mai sanatos si eficient pentru aspectul siluetei, al pielii, al parului, al danturii este sa renunti la dulciurile rafinate decat la fructe.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: