Factori ce accelereaza metabolismul si grabesc scaderea in greutate

Metabolismul influenteaza scaderea sau cresterea in greutate

metode accelerare metabolism

Metabolismul este un proces complex care include toate transformarile biochimice si energetice ce se produc in orice organism viu. In mare, metabolismul consta in doua reactii care se petrec in acelasi timp, cu efecte total opuse: producerea de energie si consumul de energie.


Este, in general, mostenit, dar el se poate schimba de-a lungul vietii in functie de alimentatie si de activitatea fizica: o masa musculara dezvoltata este esentiala pentru un metabolism puternic si harnic.

Un metabolism accelerat consuma mai repede energia furnizata organismului prin alimentatie, cu alte cuvinte are un rol important in scaderea greutatii corporale prin faptul ca arde mai repede caloriile.

Factorii care pot accelera metabolismul sunt:


– alimentatia
– miscarea fizica

Ce alimente accelereaza metabolismul si scaderea in greutate

– Carnea de curcan si de pui fara piele si grasime – bogata in proteine de calitate. Proteinele au efectul termogenic cel mai ridicat, adica prin digerarea lor se consuma o cantitate mai mare de energie de catre organism, motiv pentru care specialistii au ajuns la concluzia ca proteinele stimuleaza metabolismul si arderea grasimilor.

– Produsele lactate degresate, in special iaurtul, care contine bacterii benefice pentru sistemul digestiv, iar un sistem digestiv sanatos va putea sustine un metabolism optim.

– Ardeiul iute – contine o substanta numita capsaicina, care, are un efect foarte mare in cresterea consumului energetic al organismului, efect care se mentine cateva ore dupa servirea mesei. In acelasi timp induce starea de satietate si scade pofta de mancare. Datorita acestor calitati specialistii in medicina considera ca aceasta substanta poate fi folosita chiar si in tratarea obezitatii.
Ca si ardeiul iute, piperul negru, ghimbirul, mustarul, curcuma, sunt condimente ce stimuleaza cresterea consumului energetic.

– Ceaiul verde – contine din belsug polifenoli – antioxidanti capabili sa accelereze metabolismul.

– Alimente integrale – cereale integrale, fulgi de ovaz, orez brun. Alimentele integrale ofera pentru mai mult timp senzatia de satietate si in acelasi timp ard un numar mult mai mare de calorii pentru a fi digerate, decat cele procesate.

Important: mancati des pe parcursul zilei (la 2-3 ore), nu va infometati si nu concentrati un numar mare de calorii la o singura masa; infometarea urmata de supralimentare duce la dereglarea metabolismului si automat la acumulare de kilograme.

Miscarea fizica

Miscarea fizica practicata regulat este cheia accelerarii metabolismului, a scaderii in greutate si a mentinerii unei greutati corporale normale pe durata lunga. Specialistii au ajuns la concluzia ca o masa musculara bine dezvoltata consuma, chiar si in stare de repaus, o cantitate insemnata de energie. In plus, metabolismul se accelereaza atat in timpul antrenamentelor cat si cateva ore dupa terminarea lui.

Cele mai indicate exercitii sunt exercitiile cardio si exercitiile cu greutati, facute alternativ.

Un nou mod de practicare al sportului cu efecte benefice pentru accelerarea metabolismului si scaderea in greutate este antrenamentul alternant (Interval Training), care consta in alternarea de exercitii foarte sustinute cu pauze de relaxare.

In lipsa conditiilor de mers la sala, alergarea sau mersul pe jos cu schimbari de ritm, pot fi considerate Interval Training.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: