Este mai sanatoasa untura decat uleiul de floarea soarelui?

de ce?

salata caprese cu ulei de masline

Acizii grasi omega 3 si omega 6 mai sunt numiti si acizi polinesaturati esentiali. Ei chiar sunt esentiali pentru sanatatea si functionarea optima a organismului, fiecare celula avand in structura ei aceste tipuri de acizi.


Nu pot fi sintetizati de organism, asa ca noi trebuie sa avem grija ce mancam pentru a nu priva organismul de prezenta lor. Acizii grasi omega 3 sunt antiinflamatori, omega 6 sunt proinflamatori, ceea ce duce la concluzia ca la fel de esential este raportul in care ei se afla in organism.
Inflamatia pe durata lunga de timp, netratata si cronicizata este una dintre cauzele celor mai grave si raspandite boli din prezent: colesterol marit, diabet, sindrom metabolic, obezitate, boli cardiovasculare, reumatism, boli neurodegenerative (Alzheimer, Parkinson), depresii, imbatranire prematura etc. Excesul de acizi grasi omega 6 se depune in stratul de grasime, marindu-l si se da jos foarte greu de acolo. Se intelege ca un exces de omega 6 nu este deloc benefic sanatatii.

Raportul normal dintre omega 3 si omega 6 este de 1-1 maxim 1-4, adica nu ar trebui sa consumam mai mult de 4 ori alimente ce contin omega 6 decat alimente ce contin omega 3. In ultimii ani s-a ajuns la un raport de 1-16, 1-22, consumul de omega 3 fiind mult mai mic decat consumul de omega 6.

Ce facem, ce schimbam in alimentatie?


– Renuntam la uleiurile vegetale bogate in omega 6; cel mai periculos fiind uleiul rafinat de floarea soarelui cu un raport omega 3-omega 6 de 1 la 125, urmat de uleiul de porumb si uleiul de soia.

Va spuneam ca untura este mai sanatoasa decat uleiul de floarea soarelui. Este adevarat: untura provenita de la animale hranite natural, nu cu cereale, are aceeasi structura cu uleiul de masline, adica multi omega 3 si putini omega 6.

La polul opus cele mai bune uleiuri din punct de vedere al raportului omega 3-omega 6 sunt uleiul de nuca de cocos, uleiul de masline, uleiul de sofranel, uleiul de canola, uleiul de seminte de in.

– Renuntam la produsele procesate din carne si la carnea grasa.

– Marim aportul de acizi grasi omega 3. Cea mai buna sursa de omega 3 raman fructele de mare si pestele. Normal ca pestele cel mai bun este pestele salbatic. Daca va e teama sa mancati peste de crescatorie, aflati ca mai rau este sa nu mancati deloc peste. In asemenea cazuri e musai sa luati suplimente – uleiul de peste fiind la indemana.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: