Efectul termic al alimentelor si scaderea in greutate

Consumul de energie al organismului in functie de ce mancam

musaca greceasca facuta in casa

In functie de natura alimentelor pe care le consumam, organismul nostru consuma mai multa sau mai putina energie pentru procesarea lor, adica mestecare, digestie, absorbtia nutrientilor, metabolizare si depozitare. Cantitatea de energie consumata de organism in acest proces este masurata de efectul termic al alimentelor, sau termogeneza indusa de alimentatie.


Cel mai scazut nivel de consum de energie al organismului pentru procesare il au grasimile, numai un procent de 3-5% din totalul de calorii al unei portii va fi consumat pentru procesarea ei. Acesta este cel mai important motiv pentru care grasimile ingrasa.

Carbohidratii au un efect termic de circa 5-10%, chiar apropiat de 20% in cazul carbohidratilor complecsi, cu continut bogat de fibre.

Proteinele au cel mai ridicat procent de consum de energie consumat de organism in procesarea lor, 20-30% din cantitatea de calorii continuta de o portie de alimente proteice va cheltui corpul nostru pentru a o digera. Efectul termic ridicat al proteinelor a generat dieta hiperproteica, dieta motivanta pentru cei ce vor sa slabeasca, prin rezultatele obtinute inca din primele zile.


Concluzia numarul 1 este ca alimentele cu un efect termic ridicat vor consuma mai mult din energia organismului, cu alte cuvinte vor fi arse mai multe calorii pentru procesarea lor.

Concluzia numarul 2 este ca nu numai numarul de calorii consumate zilnic este important pentru o dieta sanatoasa, ci si natura si calitatea acestora. Exemplu: este o mare diferenta intre consumul a 100 de calorii provenite din grasimi, din care organismul consuma pentru procesare numai 3 calorii si consumul a 100 de calorii provenite din proteine de calitate (piept de pui sau de curcan fara piele si grasime, oua, peste, branzeturi), din care organismul va consuma 30 de calorii pentru procesare.

In acelasi timp nu trebuie sa uitam ca organismul nu va functiona armonios numai cu proteine, el are nevoie si de grasimi si de carbohidrati si de vitamine si de minerale.

Cum putem mari nivelul efectului termic al alimentelor

Nu numai calitatea alimentelor conteaza, ci si cantitatea lor; e normal ca numarul de calorii consumate sa se reflecte in numarul de kilograme depuse in stratul de grasime.

Frecventa meselor, se recomanda mese mai dese in cantitati mai mici.

Sportul are un rol important; specialistii sustin ca efectul termic al alimentelor creste considerabil daca inlocuim siesta din fotoliu, dupa servirea mesei, cu miscarea fizica.

Condimentele – ardeiul iute, ghimbirul, piperul, scortisoara pot mari efectul termic al unui preparat.
Cafeaua, unele ceaiuri, nicotina, pot contribui si ele la marirea efectului termic al alimentelor.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: