Doua retete din dieta mediteraneana

meniu mediteranean

creveti decorticati si scoici

Dieta mediteraneana este una dintre cele mai sanatoase diete din lume, iar bucataria mediteraneana este recunoscuta nu numai pentru gustul desavarsit al preparatelor pline de arome si savoare, ci si pentru beneficiile pe care le aduce sanatatii.


Produsele proaspete, varietatea de legume, varietatea de condimente si ierburi aromatice, uleiul de masline, pestele si fructele de mare sunt baza unei alimentatii care iti asigura o sanatate si o speranta de viata mai presus de medie.

Incearca si tu preparatele bucatariei mediteraneene. Mai jos ti-am scris doua retete din aceasta dieta:

Creveti cu rosii si branza feta in stil grecesc


Ingrediente (6 portii):

– 1kg de creveti;
– 1 kg de rosii;
– 150 ml vin alb; in lipsa poti folosi si apa;
– 3-4 linguri ulei de masline;
– 150 g branza feta;
– 50 g masline fara samburi;
– 1 ceapa mai mare;
– 3-4 catei de usturoi;
– sare, piper, boia iute de ardei, dupa gust;
– 1 legatura de patrunjel proaspat.

Preparare:

Incalzeste uleiul de masline intr-o tigaie mai adanca sau un woc si adauga ceapa tocata marunt. Cand devine translucida adauga o lingura de apa si fierbe la foc mediu pana se inmoaie si se evapora apa.
Adauga usturoiul taiat feliute, boiaua de ardei iute si dupa un minut adauga vinul si fierbe pana vinul se evapora.

Adauga rosiile curatate de pielite si taiate cubulete, sarea si piperul, lasa pe foc, sa fiarba 10-15 minute, amestecand din cand in cand. Opreste focul, adauga crevetii, amesteca usor pentru incorporare si transfera totul intr-o tava. Adauga deasupra maslinele taiate si branza feta data pe razatoare si da tava la cuptorul incins pentru inca 10-15 minute. Presara patrunjelul tocat marunt deasupra cand scoti tava din cuptor si nu urmeaza decat sa ai pofta buna!

Si pentru vremea calda de afara, care ne duce cu gandul la mediterana, un desert racoros si sanatos, fara faina, fara zahar:

Iaurt inghetat (intalnit in dieta din acea zona)

Ingrediente (6 portii):

– 500 g iaurt grecesc;
– 500 g fructe: banane, ananas, prune, pere, afine, zmeura sau orice alte fructe de zezon pe care ti-ar placea sa le combini;
– 3-4 linguri de miere;
– nuci pentru ornare.

Preparare:

Fructele curatate si taiate cubulete, se pun in gramajoare pe o tava care se da la congelator.
O data congelate, se maruntesc in robotul de bucatarie.
Se amesteca bine iaurtul cu mierea, si se adauga fructele zdrobite.
Se pune amestecul in cupe si se orneaza cu nuci sau alte topping-uri preferate (ciocolata rasa, migdale, bomboane colorate etc).


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: