Dieta vegetariana nu te ajuta sa cresti masa musculara

Avantajele si dezavantajele acestei diete

salata verde si rosie

Ca orice dieta, dieta vegetariana are avantajele ei, dar si multe dezavantaje si riscuri pentru sanatate. Este una dintre cele mai raspandite diete, de fapt este un stil de viata imbratisat de o multime de persoane, din diverse motive, nu numai din dorinta de a slabi.


Nu te sfatuiesc sa treci la stilul de viata vegetarian pana nu te informezi serios in legatura cu implicatiile regimului, nu de la prieteni, ci de la cadre specializate.

In mare stim cu totii ce implica dieta vegetariana: eliminarea carnii si produselor de origine animala din alimentatia zilnica.

Sa vadem avantajele pe care ti le-ar putea aduce dieta vegetariana:


– Cresterea duratei de viata pornind de la ideea ca produsele de origine animala, in special carnea rosie, duc la imbatranire prematura si chiar la aparitia cancerului.

– Un nivel mai mic de colesterol, un nivel mai scazut al tensiunii arteriale si implicit un risc mai mic de aparitie al bolilor cardiovasculare.

– Scaderea in greutate si mentinerea greutatii normale, datorita consumului mare de fibre din legume si fructe.

– Un tranzit intestinal bun, datorat atat consumului mare de fibre, cat si lipsei din alimentatie a grasimilor de origine animala.

– Un sistem imunitar puternic ajutat de antioxidantii asimilati din legume si fructe.

– Un organism mai curat, mai detoxifiat, avand in vedere eliminarea produselor de origine animala, mai bogate in toxine.

Pana acum suna bine, nu?

Dar sa vedem si dezavantajele dietei vegetariene:

– Poate aparea o deficienta de vitamina B12, vitamina foarte importanta pentru dezvoltarea si sanatatea creierului, aceasta gasindu-se in special in produsele de origine animala si in foarte mici cantitati in cereale si in ciuperci. E posibil sa ai nevoie de suplimente cu vitamina B12 daca urmezi dieta vegetariana.

– Nu vei beneficia de o masa musculara asa cum iti doresti, pentru ca proteinele din legume si fructe nu contin toti aminiacizii pentru a se ridica la nivelul proteinelor din carne, oua lactate. Trebuie sa stii cum sa combini legumele, leguminoasele, cerealele pentru a beneficia de avantajul consumului complet de proteine, pe care ti-l da consumul de carne si produse de origine animala.

– Pot aparea si deficiente de vitamina D, de calciu, magneziu sau fier.

– Lipsa grasimilor, a celor sanatoase – grasimi mono si polinesaturate, acizi grasi omega 3 etc, nu este deloc benefica sanatatii, in special sanatatii sistemului nervos. Organismul are nevoie de grasimi, asa cum are nevoie si de proteine si de carbohidrati, consumate echilibrat, pentru a functiona normal.

Pot aparea si alte dezavantaje: in cazul unui regim strict vegetarian nu poti folosi creme, lotiuni, sapunuri etc, ce pot avea in componenta grasimi de origine animala, e periculos sa servesti masa la restaurant, nu poti beneficia, in caz de nevoie, de unele medicamente. Poate aparea anemia, pot aparea tulburari digestive, poate aparea depresia.

Motive pentru care nu te grabi! Discuta cu medicul si ia hotararea numai dupa ce vei fi convins ca e buna.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: