Dieta South Beach – flexibila si eficienta pe termen lung

etape, pareri

mamaliga cu ciuperci meniu carbohidrati rina

Dieta South Beach a fost creata de cardiologul Arthur Agatson si dieteticiana Marie Almon si s-a adresat, initial, persoanelor cu afectiuni cardiace cat si celor cu risc marit de boli de inima. In scurt timp, a devenit foarte populara ca dieta de slabire printre cei care doreau sa piarda din surplusul de kilograme.


Motivele: este o dieta elaborata de specialisti – fapt ce-ti da incredere, este o dieta flexibila, nu se axeaza pe infometare, nu impune un numar zilnic de calorii si se vrea eficienta pe termen lung in mentinerea greutatii pentru ca te pregateste pentru un stil de viata sanatos.

Principiile de baza ale dietei South Beach

Dieta South Beach se bazeaza in principal pe selectarea carbohidratilor potriviti, pe consum de grasimi mononesaturate si polinesaturate in detrimentul celor saturate si pe consum de proteine slabe.
Carbohidratii nu sunt eliminati in totalitate, dar nu sunt permisi decat anumiti carbohidrati, cei cu indice glicemic scazut, cei care cresc lent nivelul glicemiei si indirect, al insulinei. Cand nivelul insulinei creste brusc apare si dorinta de a manca, din cauza faptului ca glicemia scade la fel de brusc.


Cum se desfasoara dieta South Beach? Dieta South Beach se desfasoara in trei etape

– Prima etapa se intinde pe o durata de doua saptamani si este etapa de soc pentru organism, dar in acelasi timp etapa in care se slabeste cel mai mult. Este conceputa pentru stabilizarea nivelului de zahar din sange, carbohidratii fiind eliminati complet din meniu.

Alimentele pe care le poti consuma sunt: carnea slaba (pui, curcan, vita porc), pestele, ouale, lactate cu continut foarte scazut de grasimi, nuci, fasole, legume. Portiile trebuie sa fie astfel incat sa nu te ridici de la masa cu stomacul plin, dar nici sa nu te infometezi. Iti aduc aminte ca senzatia de satietate apare la 15-20 de minute dupa ce mananci.

Este necesar, si chiar se insista, sa respecti cele trei mese principale (mic dejun, pranz si cina), cat si gustarile dintre ele, chiar daca nu simti ca ti-ar fi foame; se merge pe ideea ca o data ce simti senzatia de foame creste si apetitul si la masa urmatoare vei manca mai mult.
Nu ai voie sa te atingi de: paine, produse de patiserie, de cofetarie si orice alte produse care contin faina sau zahar, fructe, sucuri si bauturi alcoolice.

– Etapa a doua nu are o durata fixa, este etapa in care trebuie sa ajungi la greutatea pe care ti-ai stabilit-o cand ai hotarat sa urmezi dieta South Beach. Acum a venit vremea sa introduci treptat carbohidratii in alimentatie – fructe, cereale, dar numai cereale integrale, paste din faina integrala, orez brun sau salbatic, si legume specifice grupei (cartofi, mazare), adica numai alimente ce contin pe langa carbohidrati si o cantitate mare de fibre (carbohidrati complecsi).
Incepi cu o singura masa de carbohidrati pe saptamana, dar nu poti depasi in final 3 portii pe zi. De acum te vei simti mai bine, carbohidratii iti vor imbunatatii starea de spirit, nivelul de energie, calitatea somnului si tranzitul intestinal.

Daca ai probleme in reintroducerea carbohidratilor, daca nu poti pastra controlul portiilor si observi ca incepi sa castigi in greutate, dieta recomanda intoarcerea la prima etapa pentru 3-4 zile.

– Etapa a treia, etapa de mentinere este pe durata intregii vieti; inseamna ca deja ai adoptat un stil de viata sanatos, cu o dieta variata, echilibrata, cu portii moderate, care te va mentine in limitele greutatii normale si intr-o stare optima de sanatate.

De ce am o parere buna despre dieta South Beach

– Include alimente sanatoase;
– Include toate grupele de nutrienti: proteine, grasimi, carbohidrati, vitamine si minerale din legume si fructe;
– Este conceputa pentru sanatatea inimii;
– Regleaza tensiunea arteriala, nivelul colesterolului, nivelul glicemiei;
– Te pregateste pentru un stil de viata sanatos.

Daca te hotarasti sa urmezi dieta South Beach, afla ca exista cartea din care poti afla in detaliu regulile cat si o multime de retete, scrisa de insusi creatorul ei, doctorul Agatston – Dieta South Beach. Carte de bucate.
In acelasi timp ar fi mult mai bine sa nu incepi dieta decat dupa ce discuti cu medicul tau de familie, pentru ca orice dieta, oricat de eficienta ar fi, s-ar putea ca in cazul tau sa nu functioneze.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: