Dieta scandinava – cura de slabire cu milioane de adepti in intreaga lume

multi au ales sa slabesca asa

peste spada la gratar

In ultimul deceniu, stilul de viata al popoarelor nordice a patruns in sufletul a sute de milioane de oameni din intreaga lume. Iar dieta scandinava – un regim alimentar datorita caruia locuitorii tarilor nordice reusesc sa-si mentina supletea si sa nu acumuleze kilograme nedorite – castiga tot mai multi admiratori de la o zi la alta, semn ca este una echilibrata si care nu lase urme nefaste in organism.


In general, pentru a te asigura ca greutatea in exces nu va reveni dupa pierderea kilogramelor in plus, e bine sa intelegi ca nu ai nevoie de o dieta temporara, ci de schimbarea radicala a stilului alimentar si a stilului de viata in general. Daca esti o persoana sedentara, trebuie sa-ti impui sa faci macar putina miscare zilnic, iar daca obisnuiesti sa mananci haotic, trebuie sa te educi sa mananci regulat si corect. Aceste reguli trebuie sa devina o constanta a vietii tale si doar in acest fel nu vei mai depune la loc greutatea nedorita. Iar dieta scandinava nu este altceva decat un stil de viata, la fel cum este si dieta mediteraneana a carei alternativa este.

Principii de baza

Ca orice alta dieta si cea scandinava se ghideaza dupa o serie de principii:


– Sa se consume mult peste si produse de origine marina; acestea asigurand organismului necesarul de grasimi sanatoase.

– Sa se consume nu mai mult de 3 portii de carne slaba pe saptamana: pui, curcan, prepelita etc.

– Sa nu lipseasca din meniul zilnic fructele si legumele prospete, congelate sau conservate in casa, fara aditivi alimentari, precum si diverse nuci si alune. Bananele si strugurii ar trebui consumate cu moderatie si cat se poate de rar.

– Consumul de produse lactate ar trebui redus, singurele alimente din aceasta categorie care pot fi consumate zilnic fiind iaurtul si chefirul.

– Prezenta leguminoaselor (fasole, mazare, naut, linte etc) si a cerealelor integrale in dieta scandinava este, din nou, foarte importanta (ovaz, orz etc), acestea putand fi consumate fierte, gatite la cuptor sau sub forma de terciuri preparate extrem de simplu.

– Sa se elimine din alimentatie produsele de panificatie (faina alba), produsele de patiserie si cele ce contin zahar.

– Sa se elimine alcoolul, mancarurile tip fast-food, sucurile si bauturile acidulate, mezelurile, conservele si produsele conservate ce contin diversi aditivi si conservanti sintetici.

– In locul uleiului vegetal se recomanda asezonarea salatelor si a diverselor preparate cu zeama de lamaie, cu tot felul de mirodenii simple (piper, rozmarin, busuioc, salvie, oregano etc) si cu iaurt.

– Varza, conopida, broccoli si spanacul sunt patru dintre legumele adorate de nordici si folosite frecvent in alimentatie.

– Ideal este sa se consume legume si fructe de sezon, cultivate in mod sanatos, in mediul rural. Asa ca daca ai rude sau cunostinte la tara, roaga-i sa te ajute cu aprovizionarea saptamanala cu produse proaspete, de sezon. Iar daca locuiesti intr-un oras mare, cu siguranta poti gasi intr-una dintre piete unul sau mai multi tarani care iti vor vinde cu bucurie roadele muncii lor si chiar si produse de origine animala crescute eco, in curtile lor.

Numarul de mese zilnice

Daca vei respecta regulile si principiile acestui regim alimentar nu numai ca vei slabi, dar te vei si simpti extraordinar de bine, intrucat organismul va fi alimentat numai cu produse sanatoase. Pentru a nu simti infometarea, dar nici sa nu exagerezi cu numarul caloriilor consumate zilnic, e indicat sa te rezumi la 5 mese pe zi (de dorit, 3 principale si 2 gustari) si portiile sa nu depaseasca 200 – 250 g fiecare.

Iata cateva exemple de meniu zilnic specifice dietei scandinave:

Mic Dejun – Branza de vaci cu fructe de padure, capsuni, zmeura sau alte mure (pot fi proaspete sau congelate).
Gustare 1 – o mana de migdale crude sau un sandwich din paine integrala uscata cu o felie de cascaval slab.
Pranz – O supa sau o ciorba de peste cu legume proaspete si la felul doi o portie de carne la gratar sau la cuptor cu salata de cruditati sau cu cartofi naturvarza calita.
Gustare 2 – Mere coapte asezonate cu scortisoara si servite cu iaurt.
Cina – Peste la gratar sau la cuptor servit cu o salata sau cu legume inabusite.

Mic dejun – Iaurt cu musli de cereale integrale si fructe deshidratate.
Gustare 1 – O felie de paine integrala cu o felie de sunca slaba.
Pranz – Supa clara de pui si tocana de cartofi cu ciuperci sau legume proaspete (vinete, ardei, rosii, dovlecei etc).
Gustare 2 – Iaurt amestecat cu nuca sau cu fructe proaspete.
Cina: Friptura din carne slaba cu salata de varza.

Mic dejun – Omleta cu spanac preparata la cuptor.
Gustare 1 – Un sandwich cu putin pateu de ficat preparat in casa sau cu o chiftea din carne slaba.
Pranz – O supa crema de legume (morcovi, telina, ciuperci, ceapa, broccoli etc) si o bucata de peste gras preparat la cuptor sau la gratar si servit cu legume inabusite, fripte pe gratar sau coapte in cuptor.
Gustare 2 – Un mousse de fructe.
Cina – Legume inabusite simple sau servite cu o bucata de peste.

Dupa cum vezi, acest regim alimentar este unul cat se poate de relaxat si daca e sa dam crezare specialistilor care au studiat efectele dietei scandinave asupra organismului uman ar fi indicat sa o adoptam pe timp de iarna – cand se pare ca este mai eficienta si da rezultate mai bune – iar vara sa trecem pe dieta mediteraneana.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: