Dieta saraca in carbohidrati – iata ce trebuie sa stii

amidoane, zaharuri si fibre

ananas fruct

Carbohidratii sunt macronutrienti care nu pot fi eliminati total din dieta, ei fiind sursa principala de energie pentru absolut toate celulele din organism. Sunt trei tipuri de carbohidrati: amidoanele, zaharurile si fibrele.


Amidoanele se gasesc in special in cartofi si cereale. In afara de un nivel ridicat de energie si de mentinerea starii de satietate pentru mult timp, amidoanele aduc organismului nutrienti cu beneficii importante pentru sanatate: calciu, fier, fibre, vitamine din complexul B.

Dar nu toate alimentele bogate in amidon aduc aceleasi beneficii nici sanatatii nici in eforturile de slabire: cerealele rafinate isi pierd mare parte din fibre si dintre nutrientii esentiali; asa ca indreapta-te catre produsele care au cereale integrale in compozitia lor. Graul intreg, secara, ovazul, orezul salbatic, quinoa, tapioca sunt cele mai benefice sanatatii si potrivite curelor de slabire.

Cu cartofii e alta poveste: nu te ingrasa daca ii consumi fierti sau copti si numai dupa ce s-au racit. Amidonul din cartofii reci devine amidon rezistent, care ajunge in colon nedigerat (ca si fibrele) si acolo vine in ajutorul bacteriilor bune, hranindu-le.


Zaharurile se gasesc in special in fructe si pot fi sub forma de fructoza, zaharoza sau glucoza, zaharuri, care de regula se digera rapid si trec in sange. Avantajul zaharurilor din fructe este ca se digera mai greu decat zaharul pur si ajung mai lent in sange datorita fibrelor pe care fructele le contin. Acesta este si motivul pentru care fructele trebuie consumate ca atare, nu sub forma de sucuri naturale, unde fibrele se pierd in cea mai mare parte.

Mai trebuie sa stii ca fructele uscate contin mult mai multe zaharuri, respectiv mult mai multe calorii decat fructele proaspete, dar pentru starea de satietate pe care o dau, pot fi consumate, in cantitati mici, la gustarile dintre mese.

Fibrele se gasesc in cea mare parte in legume si leguminoase. Nu aduc nici un fel de aport caloric organismului pentru ca nu se digera. Din acelasi motiv nu cresc nici cantitatea de zahar din sange si ca urmare nici productia de insulina. Umplu, in schimb stomacul, dau starea de preaplin repede si sunt ideale in curele de slabire.

Carbohidratii pot fi simpli (contin numai zaharuri) sau complecsi – cei care contin toate cele trei variante: zaharuri, fibre si amidon.
De luat in calcul, daca vrei sa slabesti, dar fara sa elimini din dieta carbohidratii, este indicele glicemic, cel de care depinde viteza de eliberare a zaharului in sange. Cu cat indicele glicemic este mai mic, cu atat nivelul de zahar din sange creste mai greu, la fel si nivelul de insulina.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: