Dieta Rina. Ziua 1 – Proteine

Ce mananc eu in aceasta zi - programul meu

proteine din pui cu legume la cuptor si salata cruditati

Asa cum iti spuneam, dieta Rina se desfasoara pe parcursul a 90 de zile pe durata carora se succed, zi dupa zi, patru grupe principale de alimente: ziua 1 fiindu-le dedicata proteinelor, cea de-a doua – amidoanelor, cea de-a treia – alimentelor din grupa carbohidratilor si cea de-a patra zi fiind ziua de vitamine. Vei vedea ca respectand acest program alimentar vei slabi fara efort si fara sa te infometezi.


Astazi iti voi povesti despre ziua 1, adica despre ziua a carei alimentatie este constituita din proteine. Vreau sa-ti spun cum se desfasoara programul unei zile de proteine, ce alimente sunt incluse in aceasta grupa, cantitatile permise la pranz si la cina si alte detalii care sper sa-ti foloseasca in cazul in care vei decide sa urmezi si tu dieta Rina.

Ce alimente pot fi consumate in ziua de proteine

Din grupul proteinelor fac parte toate alimentele de origine animala: lapte, branza, carne, oua, peste, fructe de mare etc. Acestea sunt impartite dupa cum urmeaza:


– Lactate: lapte, iaurt, chefir, branzeturi, cascaval;
– Oua;
– Carne – pui, porc, vita, iepure, curcan, miel, oaie etc;
– Peste si fructe de mare.

Este important ca alimentele din cele patru categorii sa nu se consume niciodata impreuna pe parcursul regimului de slabit. Disocierea se impune inclusiv la acest nivel. Insa poti amesteca sau combina, daca vrei, doua proteine din categoria lactatelor: iaurt cu branza sau cascaval, de pilda. Smantana, branza topita si mascarponele nu sunt incluse in “meniu” in cadrul dietei Rina, aceasta fiind integrata in grupa grasimilor. Dar despre asta vom vorbi intr-un alt articol. In rest, asa cum probabil ai dedus pana acum, fiecare tip de proteina trebuie consumat separat.

Programul unei zile de proteine

Ziua de proteine incepe, la fel ca toate celelalte, cu “apa minune” – o cana cu apa calda in care a fost dizolvata o lingurita de miere de albine si una de zeama de lamaie sau otet de mere. Apoi, la 30 de minune dupa apa cu miere si lamaie, urmeaza cafeaua, ceaiul neindulcite sau micul dejun. Acesta poate fi impartit in mai multe gustari ce pot fi luate din doua in doua ore, ultima avand loc cu doua ore inainte de masa de pranz.

Pranzul din prima zi a dietei trebuie sa fie format dintr-o proteina la alegere ce poate fi insotita de o salata din legumele permise zilnic. Din aceasta categorie fac parte o multime de legume, rosii, castraveti, ceapa, usturoi, ardei gras, dovlecei, vinete, varza, broccoli, conopida, morcovi, gulie, praz, capere etc. Voi reveni cu lista detaliata intr-un viitor articol. Insa acum e important sa specific ca toate aceste legume pot fi consumate atat crude, sub forma de salata, cat si preparate intr-un mod sanatos, adica fara a fi prajite. Practic, daca ai timp si chef, iti poti pregati legumele la gratar, la cuptor, la aburi, le poti inabusi sau le poti fierbe, aromatizandu-le cu diverse condimente naturale si simple, dupa gust.

Rina recomanda alegerea unei proteine de calitate, cat mai putin grase, chiar daca permite inclusiv consumul carnii de porc (ceafa, coaste etc). Altfel spus, ideal este sa alegi partile mai slabe de carne, sa renunti la bunatatea de piele crocanta de pe pulpele de pui etc. La pranz poti consuma fie 250 g carne de pasare, curcan fara os sau de carne slaba de vita, miel, oaie, fie 200 grame de carne de porc fara os, fie 200 g lactate, fie 250 g de peste proaspat sau fructe de mare, fie 2 oua, preparate cat mai dietetic, adica cu cat mai putina grasime (este permisa doar o lingura de grasime/zi, asa ca e important sa o dramuiesti cu grija).

Seara portia de proteine trebuie injumatatita, insa pentru ca o poti insoti cu o portie de legume preparate dupa bunul tau plac, nu iti va fi foame. O sa incerc sa incropesc o lista cu gramajele si cantitatile permise, asa incat sa-ti fie mai usor sa te ghidezi, dar in principiu, e bine sa nu depasesti 200-250 g carne, peste sau lactate la masa de pranz, iar seara e bine sa te limitezi la cel mult 100-150 grame de proteine.

Tot la masa de pranz poti sa consumi si 300 ml de supa preparata din legumele permise zilnic si chiar si 40 de grame de paine. Eu am sarit pana acum aceasta parte a meniului, considerand ca un singur fel de mancare plus o salata sau niste legume la gratar imi sunt de ajuns. O singura data am inclus o felie de paine prajita in meniul mesei de pranz, atunci cand am ales ca in ziua de proteine din cadrul dietei Rina sa mananc o salata de cruditati cu branza si dressing de iaurt. Revenind insa, la cina care trebuie luata la cel putin 4 ore distanta de pranz, dar nu mai tarziu de ora 20:00, nu este permisa supa si nici painea.

Ce mananc eu in zilele de proteine

Iti spun din capul locului ca sunt o carnivora declarata si ca astept fiecare zi de proteine cu sufletul la gura, mai ales ca vine dupa ziua de vitamine sau fructe, cum imi place sa o numesc, cand nu mananc nimic altceva in afara de cateva fructe proaspete. Si de fiecare data imi este foarte greu sa decid ce tip de proteina sa aleg. Dar am mancat pana acum si peste, si pui, si porc, si organe de pui (chiar, ce idee buna pentru urmatoare zi de proteine!), si peste, si oua, si lactate. Adica am incercat sa mananc de fiecare data altceva, asa incat sa nu simt ca-mi lipseste un anumit aliment. Nu este usor, avand in vedere ca poti manca alimente din aceasta grupa o singura data la 4 zile. Dar dieta este dieta si daca vreau sa slabesc nu pot decat sa ma supun regimului alimentar ales.

Am mancat cu mare placere frigarui de porc cu salata de varza si marar, salata de cruditati cu iaurt si branza rasa, pui la cuptor cu salata de rosii si castraveti, peste cu legume la gratar si lista poate continua. In zilele de proteine din cadrul dietei Rina nu mi se face foame, ma simt satula, insa recunosc ca as manca dublul cantitatii pe care mi-o pun in farfurie si ca visez la o portie de piure de cartofi langa friptura zilei.

Pentru a putea trece mai usor fiecare zi a dietei iti recomand sa bei cat mai multe lichide. Si chiar daca poti consuma si ceaiuri sau cafele neindulcite, tot apa este cea mai sanatoasa. Eu asa fac si ma simt mult mai bine decat ma simteam inainte de inceperea dietei.

Te invit sa citesti si:
Slabesc cu dieta Rina – introducere in povestea mea.
Dieta Rina pe zile in cazul meu. Ce mananc in fiecare zi.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: