Dieta Rina pe zile in cazul meu. Ce mananc in fiecare zi

proteine, amidoane, carbohidrati, vitamine

gratar frigarui

Ti-am promis in articolul anterior ca voi reveni cu detalii despre dieta Rina. Asa ca ma tin de cuvant, iar in articolul de astazi iti voi detalia cele 4 grupe de alimente care trebuie consumate in cele 4 zile consecutive care se repeta pe durata celor 90 de zile ale acestei cure de slabire.


Dupa ce le vei afla, vei descoperi ca toate aceste informatii sunt usor de retinut si dieta este foarte simplu de urmat. (aici poti citi introducerea in povestea mea cu dieta Rina)

Ziua de proteine

Acesta este prima zi din sirul celor patru ale acestei diete disociate si are drept aliment principal proteina. Din acest grup fac parte lactatele, ouale, pestele, fructele de mare si toate tipurile de carne. Poate te va surprinde sa afli ca Rina nu interzice consumul carnii de porc. De fapt, aceasta dieta nu interzice niciun tip de carne, cata vreme nu este o carne grasa sau prea grasa.


Conditiile obligatorii, valabile pe toata durata dietei, sunt distanta de 2 ore intre mic dejun si pranz si de cel putin 4 ore intre pranz si cina, precum si marimea portiei. Alimentul zilei, adica proteina se consuma doar la mesele de pranz si cina si se recomanda sa fie insotit de legumele permise fripte pe gratar, combinate intr-o salata, preparate la cuptor sau fierte. Foarte important este sa nu amesteci proteinele si sa alegi un singur tip de proteine pentru aceasta zi.

Iata, de pilda, ce am mancat eu in ultima mea zi de proteine: la pranz am mancat 200 g frigarui de porc cu o salata de legume proaspete (rosii, castraveti, salata verde, ardei gras si ceapa cu sare si putin ulei de masline), iar seara am mancat 100 grame de frigarui de porc cu o salata de varza. In ziua de proteine, la pranz, se mai poate consuma o supa din legumele permise zilnic si 40 grame de paine. Eu insa prefer sa ma limitez la un singur fel de mancare. Totusi incerc sa slabesc :).

Ziua de amidoane

In cadrul dietei Rina din grupul amiodoanelor fac parte alimente precum cartoful, orezul, mazarea, fasolea verde, fasolea boabe, arpacasul, hrisca, nautul, porumbul (boabe, nu malai). Si, la fel ca in ziua proteinelor, e bine sa se evite amestecul de amidoane. Daca doresti neaparat insa poti amesteca cel mult doua alimente din aceasta categorie, respecand gramajele indicate, desigur.

Oricare dintre alimentele acestui grup poate fi consumat cu salata sau legume permise preparate la gratar, fierte sau la cuptor. In ziua de amidoane mie imi place sa mananc fasole boabe sau pastai, mazare boabe sau piure, ardei umpluti cu orez si legume, supa de cartofi cu mazare si usturoi (un fel de mancare care poate suna ciudat, dar mi se pare foarte gustoasa). Si in cadrul acestei zile se respecta distanta de 2 ore de la micul dejun si de doar 3 ore intre pranz si cina.

Ziua de carbohidrati

Cea de-a treia zi a acestei diete este o reala destrabalare pentru pofticiosi. Eu nu sunt neaparat o pofticioasa, insa recunosc ca imi plac anumite mancaruri foarte mult si ca uneori am o mare pofta mai ales de produse de patiserie, pizza, paste si altele din aceasta categorie. Ei bine, in ziua numarul trei din Rina pot fi consumate produse de patiserie de post (paine, covrigi, pateuri etc), adica fara branzeturi, carne si alte minunatii de acest gen. Din grupul carbohidratilor mai fac parte pastele de orice tip, fulgii de ovaz, de hrisca, malaiul etc. Si daca iti plac dulciurile, e momentul sa afli ca in aceasta zi poti manca la cina dulciuri: clatite cu gem si nutella, prajituri, checuri etc. Desigur ca si aici cantitatile conteaza, dar le voi detalia in articolele pe care am decis sa le dedic fiecarei zile in parte. La cina acestei zile este obligatoriu sa mananci 40 grame de ciocolata cu cel putin 75% cacao. Pauza intre pranz si cina trebuie sa fie de cel putin 3 ore.

In zilele carbo eu prefer sa mananc varza calita cu mamaliguta, spanac cu usturoi si terci de grau sau placinte cu spanac, desi exista mult mai multe variante din care as putea alege. Nu pot spune ca ma omor cu dulciurile, asa ca prefer sa mananc si la cina ceea ce mananc la pranz, dar in cantitate injumatatita. Plus cele 40 grame de ciocolata cu concentratie cat mai mare de cacao. Ai mai pomenit asa o dieta sau o cura de slabire?

Ziua de vitamine si micul dejun zilnic

Cea de-a patra zi a dietei Rina iti poate parea cel mai dificil de tinut, insa eu am ajuns sa o suport mai usor decat pe toate celelalte pentru ca este singura zi in care nu ma simt vinovata ca am mancat ce am mancat. In aceasta zi se pot consuma fructe proaspete, coapte sau fierte (fara zahar, desigur) si legume proaspete sau gatite, dar fara pic de sare, zahar sau ulei. Mesele de fructe sau legume pot fi luate din 2 in 2 ore, asa incat e greu sa ti se faca foame sau foarte foame.

Pentru ca nu pot manca legume fara sare, am ales sa consum in ziua de vitamine a dietei doar fructe proaspete, seminte (caju, migdale, alune, nuci in cantitati permise), apa, cafea si ceai. Si vreau sa-ti spun ca ma simt minunat in aceasta zi, iar a doua zi cantarul imi confirma ca a meritat o astfel de zi de detoxifiere, aratandu-ma uneori chiar si cu un kilogram mai slaba.

Aceleasi reguli care se aplica in cazul zilei de vitamine se aplica si pentru micul dejun de pe intregul parcurs al dietei Rina, dar voi scrie un articol detaliat si pe acest subiect.

Citeste intreaga mea poveste aici: Dieta Rina


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: