Dieta Rina – micul dejun si ziua de vitamine

si ce mananc diminetile, pana in pranz

fructe-banane portocale mere kiwi

Am promis ca voi reveni cu descrierea detaliata a fiecareia dintre cele 4 zile ale dietei Rina si iata ca a sosit momentul. Probabil ca te intrebi de ce am decis sa incep cu ziua de vitamine – cea de-a 4 zi – si nu cu prima, asa cum ar fi parut firesc. Dar vei intelege imediat.


Avand in vedere ca regulile care se aplica in ziua de Vitamine se aplica si la micul dejun al primelor 3 zile (Proteine, Amidoane, Carbohidrati) ale dietei Rina, am considerat ca este important sa-ti povestesc ce trebuie sa mananci in fiecare dimineata din cele 90 de zile ale acestui regim alimentar. Plus ca astazi sunt in cea de 16-a zi de dieta, adica intr-o zi in care am voie sa consum doar fructe si legume.

Micul dejun zilnic

Asa cum am spus si aici: Slabesc cu dieta Rina – introducere in povestea mea, imi incep fiecare dimineata consumand un pahar cu apa calda in care amestec in prealabil o lingurita de miere de albine si una de zeama de lamaie proaspat stoarsa sau de otet de mere. Las sa treaca 30 minute pana la cafeaua de dimineata pe care o beau simpla, fara zahar sau alte adaosuri (lapte, frisca etc). Daca nu-ti place cafeaua sau nu-ti place sa o bei pe stomacul gol poti sa treci direct la micul dejun care trebuie sa fie compus din vitaminele care se regasesc in fructe, legume sau seminte (migdale, caju, nuci, alune, seminte de floarea soarelui – toate crude).


Desi regulile dietei imi permit sa mananc micul dejun impartit in mai multe gustari distriuite la distanta de 2 ore una de cealalta, cu conditia sa pastrez o pauza de 2 ore intre ultima gustare si masa de pranz, eu nu reusesc sa mananc decat o singura data pana in pranz. Mereu ma iau cu treaba, uit sau prefer sa trag mai mult de cafeaua pe care o ador. In tot acest interval de timp incerc sa beau cat mai multa apa si poate de aceea nici nu resimt atat de acut senzatia de foame. Practic, in prima jumatate a zilei, rareori simt ca tin o cura de slabire, asa ca si din acest punct de vedere consider ca sunt foarte compatibila cu Rina.

Gramaje si portii permise

Chiar daca nu exista un tabel care sa indice cate grame de fructe ai voie sa consumi la o masa, e bine sa te ghidezi dupa regula bunului simt. In principiu, unul sau doua fructe sau legume ar trebui sa fie suficiente pentru o gustare. Important este insa sa le consumi fara sare, zahar sau ulei, desi le poti consuma nu doar proaspete, ci si preparate la cuptor, la gratar sau fierte. Pentru ca nu-mi plac deloc legumele fara sare, indiferent cum ar fi preparate, am ales sa consum doar fructe in aceasta zi a dietei. Poti privi aceasta zi din Rina ca pe o zi de detoxifiere si cred ca chiar asa si este.

Eu ma satur cu un singur fruct si cel mai des aleg sa mananc un mar, iar daca simt nevoia de mai mult, combin marul proaspat cu 25 grame de caju crud. Uneori insa (cum a fost azi, de pilda), mananc semintele unei rodii, o banana, o piersica, o portocala, un strugure mic sau cateva felii de pepene galben.

Ziua de Vitamine a dietei Rina

Exact aceleasi reguli se aplica si in ziua de vitamine a dietei Rina, cu mentiunea ca in aceasta zi nu poti consuma nimic altceva. Insa avand in vedere ca poti manca din 2 in 2 ore pana la ora 8 seara, nu este greu sa nu te abati de la reguli.

Pe langa fructele si legumele proaspete sau preparate corect, fara sare, zahar sau ulei si pe langa semintele si nucile crude in ziua de vitamine, dar si la micul dejun dieta Rina spune ca poti consuma si fructe deshidratate. Insa pentru ca acestea contin cantitati mari de zahar e bine sa nu mananci prea multe la o masa. Eu prefer sa le evit si sa mananc fructe proaspete, de sezon. Intr-o zi de vitamine poti consuma, asadar, in total pana la 100 grame de nuci si seminte crude, distribuite in portii de cate 25 g/gustare. Poti folosi legumele si fructele si la prepararea salatelor, cu conditia sa le asezonezi doar cu verdeturi proaspete si condimente simple (exclus Vegeta si altele din aceeasi categorie).

Nu uita de apa

Ca in orice alta dieta si in Rina se recomanda consumul a 2 litri de apa pe zi. Sunt zile in care beau cei 2 litri sau poate si mai mult de atat fara probleme si sunt si zile in care abia daca reusesc sa dau gata un litru. Dar ma gandesc ca cele doua sau trei cafele fara zahar contribuie la acumularea cantitatii zilnice recomandate de lichid. Oricum ar fi, am observat ca in ziua de vitamine beau apa mai des decat in celelalte zile. Probabil ca si de foame :).

Daca iti plac sucurile de fructe sau legume, nu renunta la ele pe parcursul dietei, insa trebuie sa ai in vedere ca acestea constituie o masa / gustare si nu pot fi consumate decat in cadrul micului dejun sau in zilele de vitamine. E important sa consumi sucuri sau smoothie-uri de fructe si legume pe post de apa.

Cum ma impac cu ziua de Vitamine?

Daca te intrebi cum reusesc sa trec de aceasta zi a dietei, iti voi raspunde sincer: in primele doua ture de cate 4 zile aceasta este greu de tinut. Cel putin asa a fost in cazul meu. Insa cifrele pe care mi le dezvalui cantarul dupa fiecare zi de vitamine m-au facut sa o indragesc mai mult decat pe oricare alta. Imi place aceasta zi din Rina atat pentru ca nu mai trebuie sa-mi bat capul cu orele de masa, cat si pentru ca nu trebuie sa gatesc, dar mai ales pentru ca nu ma simt niciodata vinovata ca am mancat mai mult decat poate ar fi trebuit. Si nu in ultimul rand, pentru ca in zilele de vitamine chiar simt ca slabesc!


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: