Dieta pe tipurile de obezitate

necesarul zilnic de calorii - impartire pe mese

lavraki lup de mare la gratar

Obezitatea este o stare patologica, o crestere anormala a greutatii corporale, mai precis a straturilor de grasime, atat subcutanata cat si viscerala, grasime care devine foarte periculoasa pentru sanatatea si chiar pentru viata persoanelor in cauza, reusind sa sufoce, in timp, tesuturile si organele vitale.


In functie de repartizarea grasimii in corp, se au in vedere trei tipuri de obezitate:

– tipul android – intalnit deopotriva la femei cat si la barbati, caracterizat prin depuneri masive de grasime in partea de sus a corpului: abdomen, piept, brate, umeri. Este si cel mai periculos din cauza grasimii abdominale viscerale care pericliteaza sanatatea inimii, plamanilor, ficatului.

– tipul ginoid – intalnit cu precadere la femei, mai rar la barbati, caracterizat prin depuneri de grasime in partea de jos a corpului: picioare si fese.


– tipul de obezitate care acopera cu grasime intregul corp, uniform.

Obezitatea, avand consecinte grave asupra sanatatii, se claseaza printre obiectivele principale de cercetare ale personalului medical, iar dietele de slabire abunda. Va prezentam in continuare cateva principii care va pot salva in cazul in care suspectati ca va ameninta una dintre formele de acumulare de grasime de mai sus.

Dieta pentru tipul de obezitate android

Se imparte necesarul zilnic de calorii astfel:

– micul dejun – 30%;
– dejunul – 40%;
– cina – 20%;
– restul de 10% se imparte la cele doua gustari dintre mesele principale.

Dimineata se vor consuma carbohidrati complecsi – cereale integrale, iar mesele din timpul zilei vor contine peste, carne slaba, oua fierte, supe, iaurturi naturale fara fructe sau zahar, legume fierte sau crude sub forma de salate cu maxim o lingurita de ulei de masline, fructe proaspete cu masura.

Tipul cel mai bun de exercitii fizice este ridicarea trunchiului si picioarelor in acelasi timp, din pozitia stand pe spate.

Dieta pentru tipul de obezitate ginoid

Avand in vedere faptul ca acest tip de obezitate se intalneste cu predilectie in randul femeilor si ca in acest caz metabolismul este mai activ dupa-amiaza, necesarul zilnic de calorii se va imparti astfel:

– micul dejun – 20%;
– dejun – 30%;
– cina – 40%, servita cu minim trei ore inainte de culcare;
– restul de 10% – cele doua gustari.

Alimentele de baza ar trebui sa fie: legume, cereale, fructe mai putine, peste de doua ori pe saptamana, carne slaba de pui sau de curcan fara piele, oua fierte. Fara carne procesata, fara sucuri de orice fel, chiar si facute in casa, fara dulciuri, fara grasimi trans, fara alcool, fara produse din faina alba.

Exercitiile cardio sunt cele recomandate.

Dieta pentru tipul de obezitate uniform

Necesarul zilnic de calorii se va imparti in cantitati egale astfel:

– cele trei mese principale – cate 25%;
– cele doua gustari – cate 12,5%.

Alimentele consumate vor fi: carne slaba, peste, oua, legume, fructe (nu sucuri), cereale integrale.
Cantitatea de proteine nu trebuie sa fie mai mare decat cantitatea de legume.

Exercitiile fizice vor fi combinate pentru a implica intregul corp si toata masa musculara.

La toate tipurile de diete se vor consuma cei doi litri de apa pe zi.

V-ati intrebat, desigur, care este necesarul zilnic de calorii. Acesta se calculeaza in functie de varsta, de sex, de activitatea fizica depusa zilnic etc si va sfatuiesc sa cereti parerea unui cadru medical specializat, fiind un detaliu foarte important.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: