Dieta Paleo creste riscul de diabet zaharat

si alte dezavantaje a acestei cure

caracatita si calamari la gratar - preparare fructe de mare

Dieta Paleo, dupa cum ii sugereaza si numele, consta in consumul produselor de care dispuneau stramosii nostri din perioada paleolitica. Adica: peste, fructe de mare, carne, fructe, legume, seminte, uleiuri vegetale naturale (de masline, nuca sau in), cu specificatia ca pestele nu era din crescatorii, ci provenea din ape curate, iar carnea de la animale hranite numai in mod natural.


Daca vrei sa respecti aceasta dieta nu ai voie sa mananci cereale, lactate, leguminoase (fasole, mazare, linte), cartofi, alimente procesate, sare, uleiuri rafinate.
Comparativ cu o dieta obisnuita, dieta Paleo este mai bogata in grasimi si fibre si mai saraca in carbohidrati, inclusiv, zahar si amidoane.

Pare o dieta sanatoasa, motiv pentru care a fost foarte mediatizata si adoptata de milioane de oameni. Dar se vede treaba ca stilul sedentar al vietii moderne din zilele noastre nu prea se potriveste cu dieta Paleo, cand consumatorii ei nu aveau nici lifturi, nici masina la scara, nici mijloace de transport in comun, nici alte utilitati care ne scutesc de efort fizic.

Cum mareste riscul de diabet dieta Paleo


Dieta va debuta cu o scadere in greutate, datorita scaderii consumului de carbohidrati, tradus printr-un nivel mai mic de glucoza in sange, respectiv un nivel mai mic de insulina eliberata de pancreas dupa fiecare masa. Dar excesul de grasimi poate genera acumularea acestora in ficat, ceea ce va limita capacitatea de actiune a insulinei asupra depozitelor de glicogen (rezerva de glucoza a organismului aflata in ficat). Urmarea poate fi un nivel ridicat de zahar in sange plus un nivel ridicat de insulina, finalizand cu riscul marit de diabet.

Alte dezavantaje ale dietei Paleo

– Probleme cu sistemul osos cauzate de lipsa de calciu si de vitamina D, ca urmare a eliminarii stricte a lactatelor.
– Probleme cu articulatiile din acelasi motiv.
– Pierderea masei musculare din acelasi motiv.
– Cresterea nivelului tensiunii arteriale, ca urmare a consumului abundent de grasimi.
– Stari de ameteala, oboseala, anxietate si chiar depresie, ca urmare a consumului mic de carbohidrati.
– Dezechilibrul metabolismului.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: