Dieta mediteraneana – sfaturi primite chiar de la greci

ce zic grecii sa mancam

sardele la gratar cu salata greceasca

Dieta mediteraneana este un stil de viata care nu se reduce numai la alimentatia sanatoasa, ci include si miscare fizica si socializare si care se claseaza printre cele mai bune diete din lume. Totul a pornit din insula Creta (Grecia), unde bolile cardiovasculare si bolile neurodegenerative erau foarte rar intalnite cu toate ca locuitorii acestei insule consumau destul de multe grasimi.


A iesit la iveala faptul ca grasimile consumate, erau cu preponderenta cele din uleiul de masline, iar consumul de grasimi saturate, nesanatoase, era foarte mic. Sunt si alte puncte forte care fac din dieta mediteraneana un stil de viata supersanatos: produse proaspete, carne provenita de la animale si pasari crescute si hranite natural, relaxare si odihna.

Dar mai bine va redau pe scurt principiile dietei mediteraneene expuse chiar de greci:

– Consumati ulei de masline (circa 60 ml pe zi). Contine intr-un raport optim acizii grasi esentiali omega 3 si omega 6 indispensabili intregului organism la nivel celular si prietenosi cu inima si creierul; alimentatia industriala ne bombardeaza cu acizi grasi omega 6, am ajuns sa avem in organism un scor omega 3-omega 6 de 1-16 sau mai mare, in loc de 1-4, cat ar trebui sa fie maxim. Omega 6 fiind proinflamatori, in exces sunt provocatorii bolilor;


– Consumati la fiecare masa legume cu frunze verzi (100 grame), pentru minerale, vitamine si fibre;

– Consumati de doua ori pe saptamana, cel putin, numai legume si leguminoase – fasole, mazare, naut, linte, fara carne; proteinele le luati din leguminoase;

– Consumati cel putin doua portii de peste gras de circa 200 de grame pe saptamana – sardine, macrou, somon. Pestele gras este sursa cea mai buna de acizi grasi omega 3 si nu exista prea multe alimente in natura care sa satisfaca aceasta cerinta a organismului;

– Consumati carne de vita, porc, miel sau pui o data maxim de doua ori pe saptamana si atunci recurgeti la portii mici; contine grasimi saturate care nu sunt prea prietenoase nici cu inima nici cu creierul;

– Consumati fructe proaspete zinic, nu ratati fructele nici unui sezon, si recurgeti la fructele uscate numai pentru gustarile dintre mese sau pe post de desert;

– Consumati zilnic 200 de grame de iaurt natural, probioticele va intretin sanatatea intestinala. Branza, in schimb in cantitati mai mici (40 de grame maxim pe zi);

– Consumati cereale integrale sau paine neagra sau integrala (3-4 felii pe zi);

– Consumati, daca va face placere un pahar de vin pe zi (100 ml), dar numai in timpul mesei. Nu ar fi rau, ba dimpotriva, nici daca una sau doua zile pe saptamana ati renunta la alcool;

– Consumati dulciuri sau sucuri cu zahar numai de sarbatori, adica foarte rar.

Sursa: www.onmed.gr


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: