Dieta mediteraneana – principii si beneficii pentru sanatate

Cura de slabire cu dieta mediteraneana

caracatita la gratar

Dieta mediteraneana este considerata de OMS (Organizatia Mondiala a Sanatatii) drept una dintre cele mai benefice diete pentru sanatatea organismului.


In 2010, dupa mai multi ani de amanari, UNESCO a inscris in patrimoniul mondial nematerial aceasta dieta, la cererea guvernelor Italiei, Spaniei, Greciei si Marocului, care au argumentat ca aceasta nu este o simpla dieta, ci are si o mare incarcatura culturala.

Adevarul este ca dieta mediteraneana nu este o simpla cura de slabire bazata pe calcule de calorii, proteine, carbohidrati etc, ci este stilul de viata al populatiei tarilor riverane Mediteranei, stil de viata care, pe langa alimentele specifice locului, include miscare, odihna, socializare, mai putin stres, mai multa relaxare, mese in mijocul familiei si prietenilor.

Alimentele specifice curei mediteraneene sunt: uleiul de masline, pestele, fructele, legumele, cerealele integrale, vinul, otetul si condimentele.


Principii de baza ale dietei mediteraneene

– Uleiul de masline inlocuieste grasimile nesanatoase: untul, margarina, untura. Acesta este singurul aliment care, in timp ce reduce nivelul de colesterol rau il ridica pe cel de colesterol bun din organism.
– Pestele inlocuieste carnea rosie. Pestele, cel gras in special, bogat in acizi grasi omega 3 este consumat de 2-3 ori pe saptamana, in timp ce carnea rosie se consuma de 2-3 ori pe luna.
– Condimentele si aromele naturale – rozmarin, cimbru, busuioc, oregano, patrunjel, maghiran, inlocuiesc mare parte din cantitatea de sare din alimentatie.
– Nucile, nucile caju, migdalele, alunele de padure, semintele de floarea soarelui, in, susan, dovleac inlocuiesc snacksurile si alte gustari nesanatoase.
– Se respecta masa si mancarea – nu se mananca in fuga, mancarea se savureaza, se mananca incet, se sta la masa cu familia sau cu prietenii.
– Cerealele integrale inlocuiesc produsele din faina alba.
– Legumele se consuma la toate mesele zilei.
– Fructele inlocuiesc mare parte din zaharul rafinat din alimentatie.
– Hidratare din belsug: apa, ceai verde, cu adaus de menta.
– Vinul rosu este baut cu moderatie si numai in timpul mesei.
– Otetul balsamic inlocuieste otetul obisnuit.

Beneficiile dietei mediteraneene

S-au facut numeroase studii in ceea ce priveste beneficiile aduse de dieta mediteraneana sanatatii. Aceste studii au pornit de la faptul ca populatia din zona este mult mai sanatoasa si mai longeviva.

Inca se continua cercetarea in domeniu, dar unele concluzii sunt clare:

– Scade riscul de boli cardiovasculare si de accident vascular cerebral.
– Contribuie la sanatatea arterelor periferice.
– Micsoreaza riscul de inflamatii in organism.
– Micsoreaza riscul de aparitie a bolilor degenerative a neuronilor: Alzheimer si Parkinson.
– Indeparteaza riscul de imbatranire prematura.
– Mentine o greutate corporala optima si anuleaza riscul de obezitate.
– In urma unor studii cura mediteraneana este considerata cea mai buna dieta pentru sanatatea creierului.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: