Dieta mediteraneana previne bolile cardiovasculare

40% grasimi

peste spada la gratar

Predimed este un studiu amplu realizat in Campusul de Excelenta Internationala – BKC din cadrul facultatii de medicina a Universitatii din Barcelona, cu privire la efectele benefice ale dietei mediteraneene asupra sanatatii inimii. La studiu, care s-a desfasurat pe durata a opt ani, perioada in care au fost urmarite 7447 persoane, au participat si cercetatori din Valencia, Sevilla, Malaga, Tarragona, Navarra.


Rezultatele cercetarilor au fost publicate in revista The New England Journal of Medicine si atesta faptul ca aceasta dieta reduce cu 30% riscul unui infarct de cord sau al unui accident vascular cerebral, avand calitatea de a proteja sanatatea cardiovasculara mai eficient decat tratamentele medicamentoase si fara efectele secundare negative pe care acestea le pot avea.

Ideea este ca in dieta mediteraneana traditionala grasimile ocupa 40% din alimentatie si sunt in cea mai mare parte grasimi mono si polinesaturate – ulei de masline extravirgin, nuci si alte fructe oleaginoase; foarte redus fiind consumul de grasimi saturate (de origine animala). Studiul vrea sa scoata in evidenta ca nu grasimile (cand sunt bine alese) sunt periculoase pentru sanatatea inimii, ci mai degraba o dieta saraca in grasimi.

Absenta grasimilor din dieta obliga organismul sa compenseze cu un consum mai mare de carbohidrati, cei rafinati, in special, fiind mult mai periculosi pentru sanatatea inimii.
Uleiul de masline extra virgin este principala grasime folosita in dieta mediteraneana si este benefic sanatatii prin continutul bogat de polifenoli – dusmani puternici ai radicalilor liberi. Polifenolii, antioxidanti care se gasesc in masline, au proprietati antibacteriene, antitumorale, previn depunerea grasimii pe interiorul peretilor vaseor de sange, previn inflamatia, afectiunile hepatice, intaresc sistemul imunitar.


Fructele oleaginoase – nuci, migdale, fistic, alune, semintele de susan dar si ierburile aromatice – rozmarin, salvie, specifice si ele dietei mediteraneene, contin la randul lor un tip de polifenoli – flavonoizii, care au rol in reglarea nivelului de colesterol din sange.

Predimed a insistat pe beneficiile acestei diete in mentinerea sanatatii inimii, dar multe alte studii au demonstrat ca beneficiile acesteia sunt mult mai largi: previne cresterea tensiunii arteriale, declansarea diabetului, instalarea sindromului metabolic, a unor boli neurodegenerative precum Alzheimer-ul, imbatranirea prematura, cat si dezvoltarea unor tipuri de cancer.

Sursa: http://advances.nutrition.org/content/5/3/330S.full


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: