Dieta mediteraneana – dieta de viata lunga

Alimente si stil de viata sanatos

salata greceasca

Nu, dieta mediteraneana nu este genul de diete minune care vin cu promisiuni de genul: “slabesti sapte kilograme pe saptamana daca…”. Dieta mediteraneana chiar este o dieta minune si iti promite in schimbul respectarii ei, sanatate si viata lunga, cel mai pretios dar pe care-l poti primi.


Ce poate fi mai pretios decat la varsta a treia sa ai mintea limpede, sa ai inca simtul umorului, sa te poti bucura de lectura, de compania copiilor, a nepotilor, a prietenilor? Dieta mediteraneana este capabila sa-ti apere creierul de instalarea dementei, adica este capabila sa reduca riscul de aparitie a unor boli degenerative cum sunt Alzheimer sau Parkinson.

Ce poate fi mai pretios decat sanatatea inimii: inima nu se opreste decat o data in viata. Dieta mediteraneana este in topul celor mai sanatoase diete raportat la numarul de decese cauzate de bolile cardiovasculare.

Ce poate fi mai pretios decat sanatatea oaselor si a articulatiilor, care sa te lase sa te misti in voie, sa muncesti, sa te plimbi, sa te bucuri de miscare?


Dieta mediteraneana mai promite si alte avantaje: risc mai mic de inflamatie in organism, risc zero de obezitate, risc minim de diabet zaharat de tip 2.

Cum reuseste? Prin varietate, echilibru, procesare minima a alimentelor si moderatie. Piramida dietei mediteraneene arata, in linii mari, astfel:

La baza sunt cerealele integrale si produsele din faina integrala, din care nu s-au eliminat prin procesare nutrientii continuti in fibre si tarate.
Legumele crude sau simplu preparate sunt consumate zilnic si la toate mesele: salate, garnituri, felurite mancaruri. Fructele proaspete si fructele oleaginoase, la fel.

Uleiul de masline si maslinele intra si ele in consumul zinic, contribuind la echilibrul dintre acizii grasi omega 3 si acizii grasi omega 6, din alte uleiuri vegetale, care in mod normal trebuie sa fie de 1 la 2, dar a ajuns in unele zone ale globului chiar si la 1 – 15.

Iaurtul si branza sunt preferatele dintre produsele lactate, totusi consumate moderat; eliminate sunt untul si smantana.

Pestele si fructele de mare, putine calorii, acizi grasi omega 3 cu mari avantaje pentru sanatate se consuma de 3-4 ori pe saptamana.

Carnea de pui nu reprezinta unul dintre alimentele preferate de mediteraneeni, o consuma o data la una, chiar doua saptamani.

Carnea rosie, nici atat, o data pe luna face parte din meniul mediteranean carnea rosie.

Vinul rosu, da, dar si acesta cu masura, 1-2 pahare pe zi, dar sunt si zile cand le lipseste din meniu.

Condimentele, in special ierburile aromatice proaspete, abunda in preparatele mediteraneene. Acum sute de ani nu stiau ce sunt antioxidantii, dar experienta i-a invatat: ierburile aromatice sunt foarte bogate in antioxidanti, sunt antiseptice, antimicrobiene si pe deasupra, dau gust savuros preparatelor.

Portiile moderate, somnul sau simpla odihna de la pranz, mersul pe jos in ritm alert sau in pas de plimbare sunt plusurile ce completeaza reusita acestui stil de viata care este dieta mediteraneana.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: