Dieta m-a ajutat sa scap de anxietate

are legatura depresia cu mancarea?

mancare spanac cu oua

Am avut o perioada cand am simtit ce inseamna anxietatea pe pielea mea. Ingrijorarea, nelinistea, frica ma copleseau si imi dadeau o stare de nervozitate, pe care nu o puteam controla. Noaptea nu reuseam sa dorm, incercam sa evaluez motivele si cu toate ca de fiecare data imi dadeam seama ca ceea ce ma speria nu era nici atat de grav, nici imposibil de rezolvat, starile reveneau dupa doua-trei zile iar si iar.


Stiti ce m-a ajutat pe mine mai mult decat orice tratament? Dieta: eu aveam un deficit de vitamina D, care daca nu ar fi fost depistat, ar fi putut avea, cu timpul, consecinte mult mai grave.

Vitamina D are un rol important in ameliorarea starilor de anxietate si depresie, stari accentuate semnificativ de anotimpul rece cu zile scurte si mohorate. Soarele, ouale si ficatul de vita sunt surse de vitamina D mai eficiente si mai sanatoase decat suplimentele.

In continuare am evitat orice fel de suplimente si mi-am imbunatatit dieta:


– Pastrez echilibrul dintre acizii grasi omega 3 si omega 6

Mancam prea multe alimente cu omega 6 – ulei de floarea soarelui, carne, unt, branzeturi etc si prea putine alimente cu omega 3 – peste gras, legume cu frunze verzi, seminte de chia, nuci. Ideal este ca noi sa consumam omega 3 si omega 6 in raport de 1-1, maxim 1:6, dar s-a ajuns la un procent de 1:25, chiar 1:30, din cauza dietei moderne, nesanatoase. Insuficienta acizilor omega 3, in paralel cu surplusul de omega 6 creste riscul de declansare a tulburarilor de dispozitie. Omega 3 sunt antiinflamatori si contribuie in mare masura la sanatatea mintala.

– Consum alimente bogate in triptofan

Triptofanul este un aminoacid pe care organismul nu-l poate produce si pe care este necesar sa-l primeasca din dieta. Stimuleaza productia de serotonina, neurotransmitator care te ajuta sa dormi bine si sa ai o stare de spirit pozitiva.
Ouale, carnea de curcan, pestele, fructele, legumele sunt alimente bogate in triptofan.

– Am grija sa nu-mi lipseasca magneziul

Si un deficit de magneziu poate inrautati starea de spirit si declansa anxietatea sau depresia, pe fondul insomniei si oboselii. Asa ca am grija sa imi completez dieta cu legume – spanac, varza si alte legume cu frunze verzi, avocado, banane, migdale, ciocolata neagra.
Una-doua tablete de ciocolata neagra, cu procent de minim 80% cacao, consumate pe zi, fac minuni pentru sanatatea mintala. Pe langa magneziu si triptofan, ciocolata neagra contine si flavonoizi, compusi care reduc inflamatia in creier si regleaza fluxul sanguin.

– Si nu in ultimul rand, consum alimente cu prebiotice si probiotice

Sanatatea intestinala conteaza la fel de mult in starea de bine ca si sanatatea creierului. Motiv pentru care trebuie mentinut echilibrul dintre bacteriile bune si rele ale microbiomului intestinal. Probioticele sunt bacteriile bune, care nu se pot dezvolta si nu pot face fata celor rele, daca nu sunt ajutate prin dieta.

Iaurtul, chefirul, alimentele fermentate – varza murata, castravetii murati fara otet, ceaiul Kombucha, branza ajunsa la maturitate – contin probiotice. Ceapa, prazul, usturoiul, sparanghelul, anghinarea, cicoarea – contin prebiotice, compusi care alimenteaza probioticele.
Pe langa toate astea, rar mi se intampla sa ratez o plimbare de cel putin o jumatate de ora pe zi, intr-un parc, sau pe strazile mai linistite ale orasului.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: