Dieta ketogenica, alimente permise – avantaje, dezavantaje

ce grasimi include?

carne de porc la tuci

Cu dieta ketogenica slabesti pe baza unui proces care se desfasoara in organism, numit cetoza si care consta in arderea grasimilor in scopul obtinerii de energie. De obicei energia provine in special din arderea carbohidratilor, dar in cazul in care acestia lipsesc sau sunt insuficienti, corpul nostru, prin procesele metabolice, va cauta sa obtina energia necesara din alta parte, anume din grasime.


Spre deosebire de dieta hiperproteica, saraca in carbohidrati dar bogata in proteine,
dieta ketogenica reduce drastic consumul de carbohidrati, inlocuind necesarul de calorii zilnice cu alimente bogate in grasimi.

1. Ce grasimi include dieta ketogenica

Nu orice fel de grasimi permite dieta ketogenica. In nici un caz nu admite grasimile trans, considerate un pericol pentru echilibrul nivelurilor de colesterol si pentru cresterea riscului de inflamatie in organism.


Grasimile saturate sunt incluse in proportie de circa 20% si cuprind urmatoarele alimente:
– carne de vita si de porc (hranite natural, de preferinta);
– lactate, inclusiv smantana, branzeturi, unt, daca se poate tot de la animale hranite natural.
Grasimile nesaturate ocupa restul de 80% din totalul consumului de grasimi, fiind considerate mai sanatoase si mai eficiente in mentinerea greutatii pe termen lung:
– peste gras – macrou, sardine, somon salbatic;
– fructe de mare;
– ulei de masline;
– ulei de migdale;
– seminte – de dovleac;
– nuci, migdale, alune.

2. Proteinele permise in dieta ketogenica

Proteinele nu sunt prea agreate in dieta ketogenica, dar nu sunt complet eliminate datorita faptului ca le gasim in alimentele bogate in grasimi, in cantitate suficienta. In cazul excesului de alimente bogate in proteine, cetoza nu se produce la nivelul optim, iar efectul dietei in ceea ce priveste scaderea numarului de kilograme se reduce.

3. Carbohidratii permisi in dieta ketogenica

Carbohidratii meniului keto provin din legume fara amidon: sparanghel, broccoli, varza de Bruxelles, vinete, fasole verde, rosii, avocado; printre putinele fructe permise sunt murele, in cantitati mici.

4. Alimente interzise

– cerealele, fainoasele, amidoanele, berea, vinurile dulci, indulcitorii artificiali, fructele in majoritatea lor.

Avantajele dietei ketogenice

– Consumul mic de carbohidrati scade nivelul insulinei din sange, al glicemiei si al trigliceridelor.
– Slabesti urmare a scaderii nivelului de insulina. Pe de alta parte, grasimile fiind satioase, iti micsoreaza pofta de mancare, fara sa incetineasca metabolismul.
– Scade presiunea arteriala, micsoreaza riscul bolilor cardiovasculare.
– Imbunatateste calitatea somnului daca suferi de apnee (senzatia de sufocare in somn).
– Reduce riscul de diabet si frecventa crizelor de epilepsie.

Dezavantajele dietei ketogenice

– Nivel scazut de fibre si antioxidanti proveniti din fructe si legume.
– Tulburari stomacale (diaree, constipatie).
– Eventual formarea de pietre la rinichi.
– Risc de fracturi ale oaselor in lipsa mineralelor si vitaminelor importante.
– Stari apropiate de depresie cauzate de lipsa carbohidratilor.
– Greu de urmat vara, imposibil de urmat pentru cei care iubesc fructele si legumele.
– Risc marit de boli cardiovasculare in cazul in care grasimile saturate nu sunt in concordanta cu grasimile mono si polinesaturate.

Dieta ketogenica este una dintre cele mai controversate diete si nu ar trebui urmata la sfatul prietenilor; nu toti avem aceleasi nevoi si nici nu reactionam la fel la o dieta, oricare ar fi ea. In cazul in care crezi ca ti s-ar potrivi cere totusi si sfatul medicului.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: