Dieta japoneza le contrazice pe cele cu continut scazut de carbohidrati

hamburger la farfurie cu orez

Poporul japonez este de multi ani pe primele locuri in ceea ce priveste longevitatea. In Japonia traiesc sute de centenari, sunt cele mai putine decese cauzate de bolile cardiovasculare, iar rata obezitatii nu depaseste 3,5 la suta. Toate acestea se intampla in tara in care dieta are la baza un consum bogat de carbohidrati – cinci, chiar sapte mese pe zi includ cereale, orez, taietei.


Care sunt alimentele specifice dietei japoneze

– Orezul este ingredientul de baza, consumat la fiecare masa a zilei, incepand cu micul dejun;
– Taieteii (care contin carbohidrati) sunt alt aliment consumat cu placere in fiecare zi; in Japonia circula circa 200000 de retete care au taieteii ca ingredient principal;
– Pestele crud sau preparat termic si fructele de mare – se consuma cel putin de 2-3 ori pe saptamana;
– Legumele proaspete, crude sau preparate termic, fac parte si ele din meniul fiecarei mese;
– Soia este sursa principala de proteina si se consuma sub diverse forme: tofu, miso etc;
– Ceaiul se consuma in mai multe reprize pe zi, este modul de hidratare cel mai apreciat de catre japonezi.
– Consum relativ redus de fructe si lactate (2 portii pe zi);

De ce nu se ingrasa japonezii cu acest consum mare carbohidrati


– Consuma foarte putine dulciuri rafinate si sucuri, si asta se intampla numai cu prilejul ocaziilor speciale, dar chiar si atunci in cantitati reduse;
– Consuma mancare pregatita in casa din alimente intregi si proaspete, de obicei pregatesc mancare pentru o singura zi;
– Consuma extrem de rar sau deloc alimente procesate, astfel incat mancarea lor nu contine nici un fel de aditivi artificiali;
– Consuma portii mici de mancare; de obicei masa lor este plina cu boluri mici, cu produse variate care acopera toata gama de nutrienti;
– Consuma foarte putine grasimi saturate, preferand acizii grasi omega 3, din peste si fructe de mare, obicei vechi, incurajat de pozitia arhipelagului japonez, abundenta in aceste alimente;
– Respecta si savureaza mancarea, nu se grabesc si nu se ocupa cu altceva in timpul mesei; disciplina japoneza este prezenta si aici;
– Pastreaza cu sfintenie traditia, consuma foarte rar preparate specifice altor popoare.
– Nu sunt sedentari: merg mult pe jos, prefera sa urce si sa coboare scarile fara sa foloseasca liftul, folosesc des bicicleta etc;
– Guvernul japonez se implica serios in programul de alimentatie al poporului sau, educatia in acest sens incepe din primele clase de scoala.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: