Dieta hiperproteica – consum marit de proteine – avantaje si dezavantaje

Cum slabesti cu dietele hiperproteice

gratar ceafa porc

Dietele hiperproteice (Atkins, Ducan, South Beatch etc) se bazeaza pe un consum marit de proteine (uneori pana la 80% din alimentatia zilnica) de origine animala sau vegetala in detrimentul carbohidratilor (glucidelor provenite din dulciuri, paine, paste, orez si fructe).


Parerile medicilor nutritionisti sunt impartite in ceea ce priveste recurgerea la aceste diete, atata timp cat o alimentatie este considerata echilibrata si sanatoasa in momentul in care contine circa 50% glucide, 30% grasimi si 20% proteine. Dar, in acelasi timp, dietele hiperproteice pot fi o solutie pentru cei care vor sau sunt nevoiti din motive de sanatate sa slabeasca.

Cum slabesti cu dieta hiperproteica

In lipsa carbohidratilor din alimentatia zilnica, acestia fiind sursa noastra principala de energie, metabolismul va intra in deruta, iar organismul va apela pentru energia necesara functionarii la rezerve. Nu va fi suficienta rezerva de grasime, se va trece la consumul din depozitele de proteine, vitamine si minerale. Cu alte cuvinte urmand o dieta hiperproteica nu elimini numai grasimea si apa din organism, ci si parte din masa musculara, iar urmata pe termen lung consecintele acesteia asupra sanatatii pot fi destul de grave.


Parerea specialistilor nutritionisti este ca dieta hiperproteica nu trebuie tinuta pe durata lunga de timp.

Avantajele dietei hiperproteice

– Dat fiind faptul ca organismul consuma din rezervele de energie stocate de-a lungul vremii, slabirea se face rapid; aceasta dieta fiind pe gustul celor care vor sa piarda kilograme in scurt timp. Este incurajanta in prima faza pentru cei care sufera de obezitate; in acelasi timp este ideala pentru cei care nu depasesc cu mult greutatea corporala normala, acestia nefiind nevoiti sa o urmeze timp indelungat.

– Unele studii confirma o scadere a nivelului glicemiei si trigliceridelor, cat si o imbunatatire a aspectului pielii, atat timp cat dieta hiperproteica este tinuta o perioada scurta de timp.

– Combinata cu miscarea fizica nu atrage stari de oboseala sau de epuizare fizica in faza incipienta.

Dezavantajele dietei hiperproteice.

Lipsa carbohidratilor, a mineralelor si a vitaminelor din alimentatia zilnica pentru intervale lungi de timp poate atrage urmari grave pentru sanatatea organismului, cum ar fi:

– Carente de calciu si potasiu avand ca urmare aparitia starilor de nervozitate, oboseala, dificultati in concentrare.

– Proteinele de origine animala consumate in exces duc la imbatranire prematura si maresc riscul de scurtare a duratei de viata. Creste riscul de aparitie a bolilor degenerative (Alzheimer) si chiar a cancerului.

– Risc de crestere a colesterolului ce atrage dupa sine aparitia bolilor cardiovasculare.

– Excesul de carne din alimentatie creste riscul de aparitie a osteoporozei la femei prin pierderea densitatii osoase, proteinele in cantitate mare cauzand procesarea rapida a calciului.

– Risc de afectare a ficatului, rinichilor si inimii din cauza lipsei de nutrienti necesari organismului dintr-o alimentatie variata.

– Instalarea constipatiei ca urmare a lipsei de fibre din alimentatie.

Specialistii nutritionisti atrag atentia ca alimentatia diversificata este sigura si benefica pentru sanatate si ca nici dietele hiperproteice, nici alte diete nu garanteaza mentinerea greutatii pe termen lung dupa renuntarea la ele, daca nu ne schimbam stilul de viata in unul echilibrat din toate punctele de vedere: alimentatie, odihna, miscare.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: