Dieta Dukan cu bune si rele

Prea multe proteine?

salata cu spanac carne de vita si branza

Dieta Dukan este una dintre cele mai agreate diete, cu un numar mare de sustinatori, cu rezultate bune si rapide in scaderea in greutate si mai presus de toate este o dieta pe care dieteticianul francez ce-i poarta numele o considera sanatoasa si un posibil de mentinere pentru toata viata.
Haideti sa vedem daca toate astea sunt adevarate.


Care este principiul dietei Dukan

Proteina este cheia scaderii in greutate – o dieta bazata in principal pe proteine, cu continut scazut de grasimi si carbohidrati obliga organismul sa arda calorii pentru necesarul de energie din depozitele de grasimi existente. In concluzie, dieta Dukan este o dieta bogata in proteine si foarte saraca in grasimi si carbohidrati. Concret, Pierre Dukan a intocmit o lista de 100 de produse, la care trebuie sa te marginesti in a le consuma, dintre care 72 sunt proteine de origine animala, restul de numai 28 de produse fiind de origine vegetala.
Unul dintre produsele de pe lista trebuie consumat obligatoriu in fiecare zi: taratele de ovaz.

De ce este atat de agreata dieta Dukan


Pentru ca nu te obliga sa numeri caloriile zilnic si nu pune restrictii pe portiile de mancare. Poti consuma oricat, dar numai produse din lista celor 100.

Cum decurge cura de slabire Dukan:

– Prima etapa – atacul

Este faza de soc; acum se restarteaza metabolismul, nu trebuie sa dureze mai mult de 10 zile si promite scaderea spectaculoasa in greutate (mare parte o constituie, ca in orice dieta, pierderea apei).
Nu ai voie sa consumi decat proteine cu continut foarte slab de grasimi – carne de vita, de pui, de curcan, peste si crustacee, branza de vaci slaba, oua, soia, o lingurita de ulei/zi, suc de lamaie tot in cantitati mici. Obligatoriu o lingura si jumatate de tarate de ovaz/zi si cel putin 1,5 litri de apa.
Si inca ceva: 20 de minute de sport zilnic.

– Etapa a doua – croaziera

Croaziera poate fi mai scurta sau mai lunga ca durata, in functie de kilogramele pe care vrei sa le pierzi. Teoria dietei spune ca ar trebui sa slabesti 2 kg pe saptamana.
Vei consuma alternativ: o zi alimentele din faza de atac, deci numai proteine slabe, ziua urmatoare: proteine slabe combinate cu legume din lista admisa: broccoli, varza, conopida, varza de Bruxelles, sparanghel, anghinare, telina, rosii, ciuperci, fasole verde, spanac, ardei gras, ceapa, salata verde.
Maresti cantitatea de tarate de ovaz la doua linguri/zi, consumi 1,5 l de apa cel putin.
Nu ai voie sa mananci nici un fel de fructe. In etapa de croaziera esti obligat sa faci 30 de minute de sport pe zi.

– Etapa a treia – consolidarea

Este etapa in care nu mai trebuie sa slabesti; trebuie sa iti mentii greutatea la care ai dorit si ai reusit sa ajungi.
Consolidarea are o durata fixa: cinci zile de dieta pentru fiecare kilogram pe care l-ai pierdut; daca ai pierdut 10 kg trebuie sa urmezi etapa de consolidare timp de 50 de zile, de exemplu.
Acum poti adauga la meniul zilnic, pe langa legume, o gustare pe zi alcatuita din unul sau doua, in functie de marime, dintre urmatoarele fructe: mere, pere, piersici, nectarine, caise, prune, kiwi, portocale, o ceasca de fructe de padure sau 1-2 felii mici de pepene galben.

Tot in etapa de consolidare a dietei Dukan poti include una sau doua portii de 225 de grame pe saptamana de alimente ce contin amidon: paste, orez, cartofi, leguminoase.
Si tot acum ti se permite sa mananci doua felii de paine integrala pe zi.
Sa nu uiti taratele de ovaz: in aceasta etapa ridici scorul la doua linguri si jumatate pe zi.
Etapa de consolidare iti mai pune o conditie: o zi pe saptamana urmeaza sa consumi numai proteine slabe, ca in prima etapa (atacul).
Dar tot in etapa de consolidare ai si o mare bucurie: una sau doua mese pe saptamana, asa-numitele mese de sarbatoare, cand poti manca tot ce iti doresti, inclusiv un desert si un pahar de vin.
In plus, pentru sanatatea ta: 25 de minute de sport pe zi.

– Etapa a patra – stabilizarea

Daca vrei sa pastrezi greutatea obtinuta, etapa de stabilizare ar trebui sa dureze tot restul vietii tale.
Trebuie sa respecti trei reguli:
1. O zi pe saptamana trebuie sa consumi numai proteine slabe, adica numai ce aveai voie sa mananci in etapa de atac. Ziua ramane sa ti-o alegi dupa bunul tau plac, dar ti se recomanda sa nu o schimbi, sa ramana aceeasi saptamana de saptamana.
2. Vei consuma zilnic 3 linguri de tarate de ovaz.
3. Miscare fizica zilnic, timp de 25-30 de minute.

In ceea ce priveste meniul, teoretic, domnul Dukan iti permite sa mananci orice, dar cu masura, pentru a nu recastiga kilogramele pierdute.

Singurul avantaj pe care il vad eu la dieta Dukan este recomandarea parintelui sau, de a consuma numai alimente proaspete, neprocesate.

Dezavantaje posibile ale dietei Dukan:

– Consumul mare de proteine pe termen lung iti poate pune in pericol sanatatea sistemului osos si a rinichilor; in cazul in care esti predispus la afectiuni renale maresti riscul de a dezvolta pietre la rinichi;
– Dieta elimina atat grasimile cat si carbohidratii. Teoria spune ca numai unul dintre cei trei nutrienti importanti trebuie redus, pentru ca organismul tau sa functioneze normal;
– Consum mult prea redus de fibre;
– Consum insuficient de grasimi sanatoase – nu ai voie sa mananci fructe oleaginoase, seminte, avocado;
– Pericol ridicat pentru sanatatea persoanelor suferinde de guta sau cu afectiuni ale ficatului;
– Imposibil de urmat ca stil de viata, chiar si pentru cei mai mari iubitori de carne; poate crea deficituri mari prin restrictionarea severa a alimentelor pe termen lung, chiar si daca vorbim numai de etapa de consolidare.

In concluzie, dieta Dukan poate parea eficienta pentru pierderea catorva kilograme, dar nimic nu-ti poate garanta mentinerea greutatii pe termen lung numai pentru faptul ca o zi din saptamana consumi numai proteine si zilnic mananci trei linguri de ovaz.

Sincera sa fiu, Dukan mi se pare o dieta foarte complicat de urmat, plictisitoare, cu multe reguli; nu inteleg de ce are atat de multi sustinatori. Nu numeri calorii, dar trebuie sa stai cu calendarul in fata si sa socotesti zilele in functie de kilogramele pierdute. Nici nu e nevoie sa-ti restrictioneze marimea portiilor, cu o varietate atat de mica de alimente, e clar ca iti vei pierde orice pofta de mancare.
Nu te aventura sa o urmezi decat daca medicul tau este de acord.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: