Dieta de slabire fara lectine – un trend in devenire?

alimente interzise si permise

fasole boabe mari

Lectinele sunt un gen de proteine prezente in special in leguminoase (fasole, linte, mazare), dar si in cereale si multe alte legume, care se folosesc de ele pentru a se apara de eventuali daunatori. Efectul lor o data ajunse in organismul nostru, este ca se leaga de glucide si de celulele mucoase intestinale, limitand absorbtia nutrientilor, in special al lipidelor, clorului, sodiului, vitaminei B12 etc.


In plus, pot provoca flatulenta, balonare, diaree, varsaturi. Sunt suspectate ca ar putea avea un rol important in declansarea unor boli: diabet, artrita reumatoida, boala celiaca, boli de rinichi etc, dar rezultatele cercetarilor nu sunt concludente, inca.

De ce ai urma o dieta fara lectine

Steven Gundry, cardiolog in California, sustine ca, personal, a slabit 70 de kilograme urmand dieta fara lectine, a caror eliminare, a avut ca efect imbunatatirea metabolismului si stoparea depozitarii de grasime in organism. Le considera cel mai mare dusman al pierderii in greutate, generatoare de inflamatie, obezitate, boli cardiovasculare, sindrom metabolic si alte afectiuni grave.


Ce alimente sunt interzise in dieta din cauza continutului mare de lectine

– Leguminoasele (fasole, mazare, linte);
– Legumele amidonoase;
– Rosiile, vinetele, ardeii;
– Fructele oleaginoase;
– Cerealele si produsele din faina, inclusiv painea;
– Produsele lactate, inclusiv laptele.

Ce alimente sunt permise in dieta fara lectine

– Grasimi: ulei de masline, avocado;
– Legume: broccoli, conopida, ceapa, dovleac, morcovi, cartofi dulci, sparanghel, ciuperci;
– Fructe: mere, afine si alte fructe de padure, capsuni, cirese, lamai, portocale.

Contraargumentele au venit rapid din partea multor experti, care au enumerat mai multe dezavantaje si riscuri ale dietei fara lectine:

– Nu este o dieta de slabire sanatoasa – elimina prea multe alimente cu proprietati benefice pentru sanatate, ceea ce poate provoca deficituri majore si periculoase de nutrienti;
– Poate fi o dieta buna numai pentru cei cu anumite intolerante alimentare;
– Elimina in mare parte consumul de fibre, eficient in scaderea in greutate si in mentinerea starii generale bune a organismului;
– Afirmatia ca unele alimente eliminate din dieta – cereale integrale, seminte, nuci, fructe oleaginoase, fasole, ar stimula castigul de kilograme, este combatuta de studii care arata contrariul, in conditiile consumului moderat;
– Efectele daunatoare ale lectinelor se pot reduce in mod simtitor, prin prepararea termica a alimentelor, prin inmuierea in apa, prin fermentare sau germinare si sunt mult mai mici decat daunele pe care le pot aduce.

Si inca e loc de cercetari si studii.

Eu ma intreb de ce e nevoie de atatea diete noi, nefundamentate, netestate suficient, dar cu impact mare in randul celor ce vor sa slabeasca, in conditiile in care exista la dispozitia tuturor diete care dureaza de sute de ani si si-au dovedit eficienta. Si primul exemplu care imi vine in minte este dieta mediteraneana, care poate fi adoptata oriunde in lume si care nu mai are nevoie de studii pentru confirmarea beneficiilor pe care le aduce sanatatii.
Poate pentru ca elaborarea de diete a devenit o industrie, si inca una profitabila?


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: