Dieta de iarna – alimente care nu ingrasa dar dau energie

Ce dieta nu ingrasa iarna?

mic dejun portocale si alte fructe

Cei mai multi dintre noi am constatat in timp, ca, de fiecare data iesim din iarna cu cateva kilograme in plus. Nu sunt de vina numai mesele copioase din perioada sarbatorilor. Este un proces normal: din cauza frigului organismul consuma mai multa energie pentru a-si pastra temperatura, ceea ce duce la o nevoie mai mare de consum de calorii.


In acelasi timp consumul caloriilor prin miscare de catre organism este mai mic, surplusul depunandu-se sub forma de depozite de grasime.

Important este sa alegem corect alimentele din dieta zilnica: alimente bogate in vitamine si minerale, care ne vor conferi energie, vor mari puterea de rezistenta a organismului stimuland sistemul imunitar, dar, in acelasi timp, cu un continut mic de calorii.

– Mai multe proteine vegetale


Proteinele sunt baza dezvoltarii organismului cu rol important in constructia si refacerea tesuturilor corpului uman.
Leguminoasele – fasolea, mazarea, lintea sunt cele mai mai bogate vegetale in proteine. Cele mai multe beneficii le aduce organismului fasolea uscata. Indicele glicemic scazut face ca fasolea uscata sa mentina constant nivelul zaharului din sange, cu alte cuvinte sa controleze pofta de mancare.

Antioxidantii, protectorii celulelor impotriva radicalilor liberi, ajuta la mentinerea sanatatii. Magneziul stimuleaza celulele musculare si nervoase si creaza buna dispozitie. Molibdenul are un rol important in detoxifierea organismului.

Alte surse de proteine vegetale pe care le putem introduce in dieta noastra, in perioada iernii, gasim in soia, varza, broccoli.

Reduceti, in schimb, procentul de alimente de origine animala (carne, oua, branzeturi), care, pe langa proteine, contin grasimi si duc la cresterea greutatii.

– Peste

Pestele este alternativa mult mai sanatoasa a carnii si a produselor din carne. Pe langa proteine, pestele contine acizi grasi omega 3 si omega 6, vitamine si minerale, accelereaza arderile datorita iodului, contine vitamina D, astfel ca in lipsa soarelui ajuta absorbtia calciului pe timp de iarna, imbunatateste starea de spirit.

– Mai multe fibre

Fibrele sunt nutrientii care asigura starea de satietate pentru mult timp, imbunatatesc digestia si stimuleaza functionarea tractului digestiv. Consumul de fibre din dieta zilnica trebuie insotit intotdeauna de o hidratare corespunzatoare. Cel mai mare procent de fibre il contin taratele de porumb, grau, ovaz, care, impreuna cu iaurtul, aduc beneficii importante sanatatii generale a organismului prin faptul ca intaresc sistemul imunitar.

Alte alimente bogate in fibre sunt varza, fasolea, dovleceii, migdalele, fisticul, nucile, semintele de floarea soarelui, merele, perele, bananele, etc.

– Usturoiul

Usturoiul are proprietati antiinflamatoare fiind un adevarat antibiotic natural, intareste sistemul imunitar si reduce riscul de aparitie a racelilor. In plus protejeaza ficatul si il ajuta sa elimine toxinele din organism.

– Vitamina C

Sezonul rece este sezonul citricelor; profitati din plin de aceste fructe pe timpul iernii! Vitamina C este unul dintre cei mai puternici antioxidanti, antitoxica, antibacteriana, detoxifianta, antidepresiva, sursa de energie fizica si psihica, intr-un cuvant este unul dintre cei mai puternici dusmani al bolilor. Asadar nu trebuie sa lipseasca din dietele noastre.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

2 Comentarii la Dieta de iarna – alimente care nu ingrasa dar dau energie

  1. Eugenia // February 15, 2017 // Reply

    Un articol bun si bine de stiut pentru sanatatea noastra ,multumesc

  2. Ma bucur ca v-a placut si ca va este util; e important sa stim cat mai multe lucruri despre alimentatia noastra de care depinde la urma urmei sanatatea noastra.

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: