Dieta DASH – cateva informatii

o dieta sau un stil de viata?

pepene rosu in curele de slabire

De 6-7 ani dieta DASH se mentine pe primul loc in topul dietelor, parerile specialistilor fiind unanim favorabile si in acord ca este o dieta echilibrata si sanatoasa. Nu pot spune ca este chiar o cura de slabire, ea fiind initial conceputa ca o dieta care sa reduca si sa mentina in limite normale nivelul tensiunii arteriale: DASH – Dietary Approaches to Stop Hipertension.


Urmata pe termen lung, deoarece este recomandata mai degraba ca un mod sanatos de viata, dieta DASH reduce si greutatea corporala si ce este mai important, o si mentine. Asta bineinteles, daca nu vei reveni la modul de viata anterior.

Intr-un fel dieta DASH se vrea un mod de viata sanatos pentru americani, asa cum este dieta mediteraneana pentru greci, italieni, spanioli, francezi si celelalte popoare de pe tarmurile Mediteranei.

Principii generale – in ce consta dieta DASH


– Limitarea consumului de sare si inlocuirea cu ierburi aromatice, condimente, arome din fructe si legume proaspete: usturoi, ceapa, piper, ghimbir, rozmarin, scortisoara, lamai, portocale (inclusiv coaja rasa) etc, asta pentru ca, dupa cum bine stiti, sarea creste nivelul tensiunii arteriale;

– Consum zilnic si la fiecare masa de legume si fructe;
– Carnea rosie se inlocuieste cu peste sau carne alba si oricum nu se consuma decat in cantitati mici;

– Grasimile saturate sunt interzise, urmand ca organismul sa asimileze grasimi sanatoase din seminte, nuci si alte fructe oleaginoase;

– Dulciurile sunt eliminate, carbohidratii urmand a fi asimilati din cereale integrale, in principal;
– Lactatele se consuma zilnic, dar cu procent foarte mic de grasime sau degresate;
– Este interzis consumul de produse procesate, produse cu aditivi, conserve;

– Miscare fizica efectuata zilnic, se insista pe mersul pe jos, in pas alert, considerat fiind ca benefic sanatatii inimii.

Imi place dieta DASH pentru ca:

– Se bazeaza pe un consum de alimente sanatoase, proaspete, variate, care nu priveaza organismul de nutrientii necesari functionarii normale; eu nu as putea trai fara legume si fructe;

– Scade tensiunea arteriala, acesta fiind scopul initial, si mareste speranta de viata prin reducerea riscurilor de afectiuni ale inimii;

– Scade riscul de producere al atacului vascular cerebral;
– Scade riscul imbolnavirii de cancer la san si la colon;
– Scade riscul imbolnavirii rinichilor, inclusiv al formarii pietrelor la rinichi;
– Scade riscul de deteriorare al sanatatii sistemului osos;
– Scade si mentine in timp greutatea corporala.

S-ar putea sa nu-ti placa dieta DASH pentru ca:

– Trebuie sa ai rabdare – nu este o dieta fulger cu rezultate spectaculoase in timp scurt, dar stiti deja ca dietele rapide nu mentin rezultatele si pot distruge sanatatea si mai stiti ca nimic solid nu se poate realiza peste noapte.

In cazul in care te hotarasti sa treci la acest mod de viata ar fi bine sa consulti inainte medicul sau nutritionistul, sa stabiliti impreuna, in functie de sex, de varsta, de greutatea corporala, de nivelul zilnic de activitate fizica, cam cat de mari sau mici ar trebui sa fie farfuriile, cu alte cuvinte cam ce portii, cantitativ vorbind, urmeaza sa consumi la masa.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: