Dieta celui mai longeviv chirurg practicant din lume, inscris in Cartea Recordurilor

despre alimentatie si sport

salata de castraveti cu iaurt

In tinerete putini isi pun problema longevitatii, insa dupa o varsta cu totii ne dorim sa traim mai mult si sa avem o viata buna, lipsita de griji si probleme de sanatate. Pentru a ne asigura o batranete lunga si frumoasa e indicat sa ne facem ordine in dieta alimentara si in stilul de viata inca din anii tineretii si sa invatam din experienta persoanelor care au avut o viata activa chiar si dupa ce au depasit varsta de 100 de ani.


Profesorul si chirurgul rus Fyodor Grigorievich Uglov a trait 103 ani si a profesat pana la varsta de 102 ani. In anul 1994, pe cand avea deja 90 de ani, a fost inscris in Cartea Recordurilor Guiness ca fiind cel mai varstnic si longeviv chirurg practicant din lume, insa profesorul Uglov a continuat sa-si exercite meseria de chirurg pana la varsta de 102 ani. El sustinea ca aceasta reusita se datoreaza unor obiceiuri alimentare sanatoase si unui stil de viata ordonat. Dar iata care erau principiile dupa care a trait cebrul chirurg-profesor din Rusia.

Dieta alimentara

Profesorul Uglov era de parere ca pentru mentinerea greutatii optime nu e nevoie sa depunem prea multe eforturi, fiind suficient sa ne insusim niste principii care pot duce inclusiv la pierderea kilogramelor in plus, daca acestea exista. Iata ce recomanda longevivul profesor:


– Pentru o digestie eficienta e bine sa mancam de cel putin 4 ori pe zi. De aceeasi parere sunt si multi nutritionisti si specialisti in alimentatie care sustin ca daca vom manca mai des portii mai mici de mancare nu vor resimti senzatia de foame acuta si deci nu vom risca sa mancam diverse alimente nesanatoase in cantitati mari.

– Sa ne ridicam de la masa inainte de a simti senzatia de satietate.

– Sa evitam cat putem produsele ce contin prea multi aditivi alimentari sintetici si sa consumam (pe cat se poate) numai produse naturale, sanatoase, din surse de provenienta cunoscute si sigure.

– Sa evitam sa consumam carne foarte grasa si prajelile, dar si produsele de patiserie si panificatie si zaharul.

– Sa ne asiguram ca intre ultima masa a zilei si ora de culcare trec cel putin 4 ore. Continuand aceasta idee, chirurgul Uglov nu recomanda somnul dupa masa, ci mai degraba o plimbare lenta pentru accelerarea digestiei.

– Renumitul chirurg rus era de parere ca fructele, legumele, ouale, pestele, branza si carnea slaba, precum si iaurtul, chefirul si alte lactate fermentate sunt cele mai importante si sanatose alimente, dieta dumnealui bazandu-se in special pe aceste grupe alimentare.

– De asemenea, F.G. Uglov obisnuia sa bea multa apa in fiecare zi.

Despre miscare, odihna si altele

In ce priveste efortul fizic, profesorul Uglov era de parere ca miscarea este foarte importanta pentru noi toti. Efortul fizic si intelectual sunt, in opinia regretatului chirurg, esentiale pentru echilibrarea si buna functionare a organismului uman. Dintre tipurile de miscare pe care le poate face oricine profesorul recomanda plimbarile lungi in aer liber. Altfel, orice tip de sport este benefic sanatatii si siluetei, cata vreme este practicat cu regularitate si corect. Mai trebuie adaugat si ca Uglov, originar dintr-un satuc siberian, obisnuia sa-si inceapa fiecare zi cu cate o baie rece, era complet impotriva fumatului si a consumului exagerat de alcool si considera ca pentru o odihna corespunzatoare ar trebui sa dormim macar 7-8 ore in fiecare noapte.

Din cate am observat, absolut toate sfaturile de alimentatie lasate de profesorul rus se regasesc si in sfaturile majoritatii nutritionistilor moderni. Si, daca analizez mai atent, imi dau seama ca toate acestea nu sunt mai mult decat niste reguli de bun simt, iar ideea finala este ca orice tip de exces este daunator. Nu cade cerul pe noi daca mancam din cand in cand cate o ciocolata, nu apune soarele mai devreme decat trebuie daca bei cate un pahar cu vin de doua sau trei ori pe saptamana, la fel cum nu sta lumea in loc daca nu faci miscare cateva zile. Insa totul e ca prosatele obiceiuri sa nu devina prezente constante in viata ta de zi cu zi. In caz contrar, ai toate sansele sa te ingrasi, sa-ti pierzi tonusul, energia si nu in ultimul rand sa te imbolnavesti.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: