Dieta care combate inflamatia

fasole boabe mari

In urma convingerii ca inflamatia nedescoperita la timp in organism, netratata si cronicizata este motivul principalelor boli grave – cardiovasculare, boli degenerative ale articulatiilor (artrite, osteoartrite), ale creierului (Alzheimer), cancer, au aparut ca mod de prevenire, dietele antiinflamatorii.


O dieta care combate inflamatia nu este o una restrictiva, dimpotriva este o dieta care recomanda 2000-3000 de calorii in consumul zilnic, in functie de varsta, sex, activitate fizica, care cuprinde si carbohidrati (40-50%) si grasimi (30%) si proteine (20-30%). Conditia este ca alimentele sa fie cat mai naturale, in nici un caz procesate, carbohidratii sa fie complecsi, nu simpli, grasimile sa fie mono si polinesaturate, nu saturate, iar proteinele sa provina in special din peste, mai putin din carne alba si aproape deloc din carne rosie.

Dietele care combat inflamatia sunt inspirate din dieta mediteraneana si din cea asiatica, urmare a faptului ca respectivii consumatori ai celor doua diete sunt unii dintre cei mai longevivi oameni, cu cele mai putine decese cauzate de bolile enumerate mai sus.

Astfel, curele care combat inflamatia se bazeaza pe un consum mare de legume proaspete, in special legume cu frunze verzi – spanac, varza, broccoli, salata verde, fructe colorate – afine si alte fructe de padure, portocale, rodii, smochine, mere, caise, capsuni etc, leguminoase – fasole, mazare, linte, naut, cereale integrale – grau integral, ovaz, orz, orez brun, hrisca – alimente din care se preiau carbohidratii.


Grasimile sunt asimilate in principal din peste gras – sardine, somon, hering, ton, macrou, ulei de masline, nuci, avocado. Astfel, dieta antiinflamatorie echilibreaza raportul dintre acizii grasi omega-3 si omega-6, ultimii depasind in ultimii ani, cu mult consumul normal in detrimentul acizilor omega-3.

Proteinele provin in cea mai mare parte din peste, iaurt natural, branzeturi, fasole, soia, rar din carne de pasare si mult mai rar din carne rosie.

Un plus al dietelor care combat inflamatia este faptul ca alimentele recomandate sunt in mare parte alimente alcaline, aciditatea marita din organism fiind considerata mediul propice al dezvoltarii celor mai grave boli.

Dietele antiinflamatorii nu sunt neaparat diete de slabire, ci mai degraba un stil de viata sanatos, ca si dietele mediteraneana si asiatica. Dar o legatura intre inflamatie si obezitate exista; in sensul ca inflamatia mareste si riscul de aparitie al obezitatii.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: