Dieta braziliana – plan meniu pe zile

mese, zilele saptamanii

mic dejun portocale si alte fructe

Dieta braziliana, numita si dieta bikini, este o una de succes de cativa ani incoace. Ti se recomanda sa o urmezi un meniu doua sau patru saptamani, nu mai mult, cu promisiunea ca in program prelungit (o luna) vei pierde 12 pana la 20 de kg, in functie de greutatea cu care pleci la drum si de felul cum organismul tau arde caloriile.


Tara cafelei nu este printre tarile cu rata a obezitatii ridicata, poate si datorita faptului ca ministerul sanatatii sfatuieste locuitorii sa manance produse naturale si proaspete – nu procesate, zahar, sare si grasimi in cantitati moderate, sa-si dezvolte abilitatile culinare si sa evite mancarea din restaurant, sa fie atenti si sa nu ia de bune toate reclamele pe care le fac companiile alimentare.

Exista doua versiuni ale dietei braziliene: versiunea rapida si versiunea normala, cea din urma este versiunea la care ma refer. Haideti sa vedem ce plan de meniu pe zile are dieta braziliana:

Meniu si mese, ziua 1 a dietei – Luni:


Mic dejun: o portocala, o banana, o ceasca de suc natural de portocale;
Prima gustare: o felie de paine prajita, un pahar de suc de portocale;
Pranz: 100 g peste fiert si 100 g legume proaspete;
Cina: la fel ca masa de pranz;
Seara: la fel ca prima gustare.

Meniu pentru Marti

Mic dejun: un ou fiert moale, o ceasca de suc de mere;
Prima gustare: o felie de paine prajita, o ceasca de suc de mere;
Pranz: 100 g carne slaba fiarta sau la abur, 2 cartofi fierti, salata verde;
Cina: 200 g peste fiert cu mazare, un ou fiert, salata verde;
Seara: la fel ca prima gustare.

Mese pentru Miercuri, a treia zi a dietei braziliene:

Mic dejun: o cana cu lapte cu continut scazut de grasime, o felie de paine prajita;
Prima gustare: 100 g branza slaba de vaci;
Pranz: 100 g orez, 150 g salata de varza proaspata cu suc de lamaie si o lingura de patrunjel verde tocat;
Cina: 100 g carne slaba fiarta, salata verde, 1 mar;
Seara: o ceasca de suc de mere si o felie de paine prajita.

Meniu Joi

Mic dejun: 60 g felii de ananas, o ceasca de suc de ananas;
Prima gustare: o felie de paine prajita, o ceasca de suc de ananas;
Pranz: 100 g carne fiarta sau la abur, o felie de branza, o portocala;
Cina: doi cartofi fierti cu salata de morcovi proaspat rasi stropiti cu putin ulei;
Seara: o felie de paine prajita cu o ceasca de ananas.

Vineri – mese pentru a cincea zi a dietei:

Mic dejun: o felie de paine prajita si o ceasca de suc de mere;
Prima gustare: un mar si o portocala;
Pranz: 150 g peste fiert si doi morcovi mai mici, fierti;
Cina: o farfurie de supa de legume (supa crema de ciuperci sau supa de peste) si o felie de paine;
Seara: o felie de paine prajita, o ceasca de suc de portocale.

Sambata – meniu:

Mic dejun: o ceasca de suc de mere, o felie de paine prajita;
Prima gustare: 150 g salata de sfecla rosie fiarta cu putin ulei;
Pranz: o farfurie de supa (legume, ciuperci sau peste) si o felie de paine;
Cina: 100 g ciuperci la gratar, 100 g salata de legume crude;
Seara: o ceasca de suc de mere, doi biscuiti.

Si meniul dietei braziliene pentru ultima zi din saptamana, Duminica:

Mic dejun: o banana, o mana de stafide;
Prima gustare: o ceasca de suc de morcovi, o felie de paine prajita;
Pranz: 100 g carne fiarta, 100 g salata de varza cu ceapa verde si suc de lamaie;
Cina: supa de peste sau ciuperci, cateva frunze de salata, 100 g fructe;
Seara: o ceasca de suc de mere, doua smochine uscate.

Se repeta meniul doua saptamani sau patru saptamani, depinde ce va doriti. Dupa incetarea dietei se recomanda cresterea treptata a cantitatii de legume si fructe, dar si a alimentelor cu continut de proteine.

Observatii personale

– Spre deosebire de ceea ce stim noi, anume ca fructele trebuie mancate si nu baute, aceasta dieta nu are nici o zi fara sucuri de fructe. Probabil din cauza faptului ca are un continut scazut de carbohidrati; zaharul pare a fi eliminat complet.
– Cina, in Brazilia se serveste, probabil mai devreme, daca ei au si o gustare de seara.
– Apar si combinatii pe care noi le stim daunatoare bunului mers al digestiei: carne cu cartofi, de exemplu.
Eu va sfatuiesc sa printati planul meselor si sa-l aratati doctorului de familie, daca nu unui nutritionist, pentru a-i afla parerea inainte de a incepe dieta braziliana, atat de mult laudata.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: