Dieta Atkins – efecte secundare negative si riscuri

carne de porc la tuci

Dieta Atkins a avut si are inca milioane de fani. Motivul freneziei cu care a fost imbratisata si urmata, este ca are efect rapid in scaderea in greutate. Insa pierderea de kilograme din primele doua saptamani (6-12 kg in faza de inductie) e posibil sa fie datorata in cea mai mare parte, pierderii de lichide existente in organism, in special in depozitele de carbohidrati. Se pare insa, ca efectele secundare negative si riscurile la care esti expus, in ceea ce priveste sanatatea, nu sunt deloc de neglijat.


Cum functioneaza dieta Atkins

Pe scurt, dieta reduce masiv consumul de carbohidrati si se bazeaza pe consumul de proteine si grasimi, cele mai multe fiind grasimi saturate.
Ai voie sa mananci carne de orice fel, unt, smantana, branzeturi, maioneza, oua, peste, cantitati foarte mici si restrictive ca varietate de legume si fructe.

Nu ai voie sa mananci nici un fel de produse care contin zahar sau faina, orez, cereale, sucuri, ciocolata etc. Nu ai voie sa mananci leguminoase: fasole, mazare, naut, linte.
Astfel incat, in momentul in care nu-i oferi organismului carbohidrati, el va incepe sa foloseasca pentru nevoia de energie depozitele de grasimi existente, de aici provenind pierderea de greutate.


Ce efecte negative secundare are dieta Atkins

Eliminarea aproape in totalitate a sursei principale de energie si de fibre – carbohidratii, cauzeaza efecte secundare neplacute, in special in prima parte a perioadei de dieta. Iata care sunt:

– dureri de cap, ameteli, dificultati de concentrare;
– lipsa de energie, slabiciune, oboseala, insomnie, stari depresive;
– crampe musculare;
– constipatie, greturi, deshidratare;
– eruptii cutanate;
– respiratie urat mirositoare;

Riscurile pe termen lung ale dietei Atkins

– pune in pericol sanatatea arterelor si a inimii din cauza consumului mare de grasimi saturate;
– pot aparea probleme in sanatatea ficatului si rinichilor din cauza consumului ridicat de proteine;
– mareste riscul de osteoporoza prin lipsa de minerale – calciu, magneziu etc, din alimentatie;
– grabeste imbatranirea organismului;
– slabeste rezistenta organismului din cauza lipsei antioxidantilor din fructe si legume si te poate expune unor afectiuni grave, inclusiv cancer.

Nu mi se pare ca dieta Atkins poate fi abordata ca stil de viata pe termen lung. Eliminarea totala a grupei de leguminoase si majoritara a grupelor de legume si fructe din alimentatie trebuie sustinuta cu suplimente, iar suplimentele nu vor fi niciodata la fel de eficiente in pastrarea sanatatii ca alimentele proaspete. In concluzie, revenirea la o dieta normala, va aduce dupa sine nu numai kilogramele pierdute, cat si altele in plus.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: