Dieta asiatica – alimente si stil de viata

Ce mananca asiaticii

legume la tigaie cu piept de pui si ciuperci

S-au facut multe studii in legatura cu dieta asiatica, curiozitatea oamenilor de stiinta fiind atrasa de starea generala buna de sanatate si longevitatea popoarelor asiatice. Spre deosebire de europeni si americani, asiaticii sufera foarte rar de boli cardiovasculare, diabet, obezitate sau cancer.


Nu putem si nici nu trebuie sa copiem intocmai stilul de viata asiatic, dar e bine sa cunoastem si sa tinem cont de unele principii ale acestei diete care ne pot ajuta sa ne imbunatatim stilul de viata, astfel incat sanatatea si vigoarea sa ne insoteasca pana la varste inaintate.

Ca si in cazul dietei mediteraneene, nu se poate vorbi de o simpla dieta alimentara, ci de un intreg ansamblu care formeaza stilul de viata asiatic. Acesta cuprinde masura si echilibru in alimentatie: portii mici, de obicei peste inconjurat de cateva feluri de legume crude sau fierte, consumate lent, niciodata in graba, miscare facuta zilnic, de obicei in aer liber: mers cu bicicleta, mers pe jos, inot, cu rezultat: fizic tonifiat, silueta de invidiat, o buna stare psihica.

Alimente de baza in dieta asiatica


Grasimi si proteine animale cat mai putine – asiaticii consuma foarte putina carne rosie (numai de 2-3 ori pe luna). In schimb pestele, fructele de mare, algele sunt nelipsite din dieta zilnica, dar intotdeauna insotite de portii generoase de legume.

– Multe si felurite legume pentru aportul de calciu – majoritatea preparate. Specialistii au o explicatie stiintifica pentru acest obicei vechi de veacuri: alimentele preparate nu pun presiune pe aparatul digestiv si nutrientii sunt mai usor asimilati, pe cand preparatele crude si reci consuma energie pentru incalzirea lor si obosesc metabolismul, care devine mai lent in timp. Condimentele sunt folosite din belsug: ardei iute, busuioc, masala, curry, menta, wasabi, curcuma etc.

– Cerealele integrale nu lipsesc nici ele din alimentatia zilnica sun forma de garnituri: orez, mei, porumb, ovaz, orz, quinoa, hrisca.

Fructe se consuma zilnic, dar numai separat de alte alimente, ca gustari intre mesele principale.

– Dulciuri numai la ocazii speciale si in cantitati foarte mici.

– Supe multe si variate, de legume sau de oase.

– Soia este consumata zilnic, in special sub forma de miso – un preparat pe baza de soia, orez, orz, drojdie, sare si apa, foarte sanatos, bogat in proteine, fibre, vitamine si minerale. Este folosit atat in prepararea supelor cat si in prepararea dresing-urilor pentru salate.

– Hidratare corecta – apa si cate 3-4 cesti de ceai pe zi; preferat fiind ceaiul verde.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: