Despre antioxidanti – ce rol au, de unde ii luam

care sunt cei mai puternici?

salata verde si rosie

Tot vorbim despre antioxidanti, dar ce sunt si ce rol au ei in viata noastra stim? Pe scurt si pe intelesul tuturor, acestia sunt compusii care lupta cu radicalii liberi pentru a intretine sanatatea organismului.


Radicalii liberi au toate conditiile sa se inmulteasca in organismul nostru din cauza poluarii atmosferice, a poluarii cu chimicale din alimente, a fumatului, a expunerii excesive la soare fara protectie, a excesului de medicamente etc. Sunt molecule foarte daunatoare, sunt cei care cauzeaza stresul oxidativ, adica degradarea celulelor, dezechilibrul hormonal, deteriorarea proteinelor, a ADN-ului si a altor macromolecule din corpul nostru. Sunt cei care creaza conditii propice declansarii bolilor cardiovasculare, cancerului, bolilor degenerative si imbatranirii premature.

Intelegi de ce trebuie sa avem grija ca antioxidantii sa nu lipseasca din organismul nostru: ei ne asigura sanatatea. De unde ii luam? Din alimentatie.

Cei mai puternici antioxidanti sunt:


vitamina A – surse: morcovi, ardei gras rosu, salata verde, cartofi dulci, rosii, broccoli, caise, sparanghel, castraveti etc;

vitamina C -surse: ardei gras, patrunjel, legume cu frunze verzi, conopida, usturoi, morcovi, sparanghel, citrice, caise, pierdici, capsune, cirese, zmeura, struguri etc;

vitamina E – surse: nuci, migdale, seminte, uleiuri presate la rece, legume cu frunze inchise la culoare, cereale integrale;

– carotenoizii (betacarotenul, in special) – surse: morcovi, spanac, varza, broccoli, dovleac, mango, pepene galben, cartofi dulci, galbenus de ou;

– seleniul – surse: peste, crustacee, ciuperci, nuci de Brazilia, seminte de floarea soarelui, ficat, carne de miel, cereale integrale;

– polifenolii – surse: fructe rosii, citrice, ceapa, ciocolata neagra.

Dupa cum ai observat cei mai multi antioxidanti ii asimilezi din legume si fructe, motiv pentru care cele cinci portii de legume si fructe pe zi nu sunt numai un slogan fara acoperire.
Exista si suplimente de antioxidanti, dar excesul si consumul necontrolat de medic poate avea efecte adverse grave: boli cardiovasculare, cancer, diabet.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: