De ce simt ca imi este foame tot timpul – explicatii

salata boeuf - mancare de ziua mea

Sunt multe si diverse motivele pentru care simti ca iti este foame tot timpul. Eu am trecut printr-o perioada din asta, dar am depasit-o dupa ce am acumulat vreo 5 kg intr-o luna, fapt ce m-a hotarat sa stau de vorba cu medicul meu. Imi era teama de vreo afectiune a tiroidei sau de un risc de diabet – cauze medicale ale senzatiei crescute de foame.

Care era cauza: acum cativa ani era o moda sa bei sucuri proaspete de fructe. Si cum mie nu prea imi place apa, beam sucuri dimineata, la pranz si seara, cum se zice. Ajunsesem la 5-6 pahare pe zi. Ce se intampla: fructoza din fructele folosite in exces la sucuri produce mai multa grelina, hormonul care, pe de o parte transmite creierului senzatia de foame, iar pe de alta parte, stimuleaza golirea stomacului.
Cu alte cuvinte, o dieta bogata in zahar (fructoza este zaharul din fructe), iti mareste pofta de mancare.

Dar sunt si alte motive care iti alimenteaza pofta continua de mancare. Afla care pot fi motivele senzatiei continue de foame si scapa de kilogramele in plus fara cure de slabire.

– Starea de dispozitie

Stresul sau depresia pot actiona in doua moduri diferite; ori iti taie pofta de mancare, ori ti-o amplifica.
Plictiseala te poate indemna sa faci drumuri mai multe catre frigider.
Singuratatea isi gaseste de multe ori recompensa in gustari dese si nesanatoase.
Oboseala, somnul insuficient iti pot provoca dezechilibre hormonale care duc si la foame continua.

– Cura de slabire hipocalorica

E normal ca o cura de slabire restrictiva sa te aduca in situatia de a-ti fi foame tot timpul. Asta este si motivul pentru care dupa ce ai terminat-o apare efectul yo-yo care iti aduce kilogramele inapoi si inca altele peste ce aveai inainte.

– Lipsa proteinelor din dieta zilnica

Alimentele cu continut ridicat de proteine sunt mai satioase. Consuma proteine la fiecare masa, incepand cu micul dejun si nu vei mai fi chinuit pe timpul zilei de senzatia de foame.

– Lipsa fibrelor din dieta zilnica

Nu manca proteine goale; asociaza-le cu fibre – efectul de satietate se va dubla. Fibrele nu te ingrasa, dar iti umplu stomacul, iti regleaza tranzitul si iti pastreaza sanatatea intestinelor.

– Excesul de sare

De ce ni se par mai gustoase alimentele procesate sau cele din restaurante – pentru ca au in continut mai multa sare decat in mod normal. Ca si zaharul, sarea in exces e o pacoste pentru sanatatea inimii si, in plus, te face sa mananci mai mult.

– Alcoolul

Tin minte ca bunicul meu bea un pahar de tuica inainte de masa, ca sa manance mai cu pofta, spunea el. Da, nu era un specialist in domeniu, dar experienta din tata in fiu, i-a demonstrat ca alcoolul mareste pofta de mancare. Acum si specialistii in nutritie sunt de acord ca alcoolul iti creste senzatia de foame.

Fiecare dintre noi putem traversa perioade scurte de timp cu probleme asemanatoare celor de mai sus, dar cand situatia se prelungeste e de dorit sa ceri sfatul unui medic. Senzatia continua de foame se poate datora unor disfunctii ale glandei tiroide sau poate fi vorba de alte afectiuni ce ar trebui tratate.

Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate