De ce nu mai slabesc cu dieta cu continut scazut de carbohidrati

mamaliga cu ciuperci meniu carbohidrati rina

Nu stiu cat de rau e pentru sanatate sa mergi pe o dieta cu continut scazut de carbohidrati, daca nu exagerezi. Adica sa nu elimini total fructele si legumele din alimentatie si sa nu o adopti ca pe un stil de viata pe termen lung.


Prima saptamana de dieta iti va da motivatie. Poti scapa de multe kilograme; nu e la fel pentru toata lumea, dar e posibil pentru unii dintre voi. Asta nu inseamna ca ai pierdut grasime; deocamdata ai pierdut in principal, apa. Dietele cu continut scazut de carbohidrati sunt cele mai eficiente si rapide pe termen scurt. Vine insa si vremea cand pierderea in greutate stagneaza.

Iata cateva cauze care opresc scaderea in greutate intr-o dieta cu continut scazut de carbohidrati:

– Nu reusesti sa ramai in starea de cetoza. Starea de cetoza este atunci cand organismul tau foloseste ca sursa principala de energie grasimi (fie din alimente, fie din tesutul gras) si corpi cetonici (produsi metabolici). Se instaleaza cand consumul de carbohidrati este in jur de 50 de grame pe zi. Aceasta valoare nu este unica pentru toata lumea; e posibil ca tocmai tu sa ai nevoie de o reducere mai drastica a gramajului de carbohidrati consumati zilnic. Iar pentru a putea respecta acest gramaj trebuie sa stii exact ce cantitate contine fiecare aliment. Starea de cetoza este principiul pe care se bazeaza scaderea in greutate a dietei cu continut scazut al acestora.


– Ai avut asteptari prea mari. Poate organismul tau a ajuns la punctul cand spune stop, asta e limita mea. Scaderea in greutate depinde de prea multi factori specifici numai tie si nici o dieta nu poate fi universal valabila.

– Ai urmat dieta un timp prea lung. Dupa niste luni de zile in care tii o dieta, rata metabolismului scade. Numarul scazut de calorii, dar si continutul scazut de carbohidrati poate te-au impiedicat sa-ti mentii masa musculara la un nivel care sa-ti stimuleze arderile de calorii. Indicat este sa faci o pauza de una-doua luni, in care sa mananci normal. Normal, insemnand totusi o dieta sanatoasa, bazata pe alimente proaspete, fara alimente procesate.

– Ai facut exces de indulcitori artificiali. Ai eliminat zaharul din alimentatie, dar ai trecut pe indulcitori artificiali, care nu sunt cu nimic mai buni intr-o cura de slabire, mai ales daca o tii pe termen lung. Nici variantele naturale, mierea, zaharul de nuca de cocos, de trestie de zahar, agave etc nu te ajuta prea mult.

– Ai facut exces de produse lactate. In unele cazuri, la unele persoane, raspunsul organismului la proteinele din lactate este o crestere a nivelului de insulina din sange, ca si cum ar fi consumat carbohidrati, chiar daca nu au intoleranta la lactate. Iar daca ai consumat lactate cu continut scazut de grasimi, iar ai facut o greseala, pentru ca lactatele cu continut scazut de grasimi contin zahar si alte adausuri care sa le imbunatateasca gustul.

– Ai renuntat la miscare fizica. Poate ai gandit ca daca urmezi o dieta nu mai este necesar sa faci sport. Cel putin in trei moduri te poate ajuta sportul sa slabesti: un metabolism mai bun, o masa musculara care iti va arde calorii si un nivel mai mic de cortizol, hormon al stresului, care nu este tocmai prieten cu silueta.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: