De ce nu dorm bine noaptea – motive

un somn odihnitor

ceapa uscata galbena

Ce inseamna pentru mine sa dorm bine noaptea: sa am un somn neintrerupt timp de 6-7 ore. Nu-mi trebuie mai mult decat daca sunt rupta de oboseala sau daca am gripa si am febra, caz nefericit in care nici 10 ore de somn nu ma ajuta sa ma simt odihnita.


Un somn bun iti odihneste si corpul si mintea, daca nu dormi bine te concentrezi mai greu, te misti mai greu si tot ce te inconjoara e cenusiu. Afla si tu cateva dintre motivele care nu te lasa sa dormi bine.

– Somnul de pranz

Eu nu am un somn odihnitor noaptea daca dorm in timpul zilei. Si pentru ca stiu lucrul asta, cand mi se intampla sa fiu mai obosita imi gasesc o ocupatie in casa; somnul fuge si noaptea pot sa ma odihnesc. Dar nu este o regula pentru toata lumea; sunt oameni care dorm in timpul zilei si pot dormi si noaptea. Se zice ca un somn de maxim 15 minute pe zi conteaza foarte mult pentru sanatatea creierului, dar nici asta nu poate fi o regula pentru toti.


– Pozitia corpului in timpul somnului

Fiecare dintre noi avem o pozitie preferata in timpul somnului. Insa repausul de 7-8 ore pe burta iti poate crea probleme la coloana vertebrala, iti pune presiune pe muschi, iti poate afecta respiratia. Pe spate, sustin specialistii, ca ar fi cea mai buna pozitie de somn pentru evitarea durerilor de coloana. In plus, ricul de a face riduri sau acnee se reduce.

– Obiceiuri nesanatoase inainte de culcare

O cina grea cu continut mare de carbohidrati sau grasimi, cu adaus abundent de condimente, pe care o mai servesti si cu putin timp inainte de culcare iti va crea probleme de digestie, care nu te vor lasa sa te bucuri de un somn linistit.
Nici daca nu-ti potolesti senzatia de foame inainte de culcare nu vei putea dormi bine. Poti lua o mica gustare daca masa de seara a fost prea devreme sau nu a fost prea consistenta. Exista chiar si alimente care te pot ajuta sa dormi mai bine.
Timpul prea mult petrecut in fata televizorului sau navigarea pe internet pana in ultimul moment sunt alti factori care nu-ti vor asigura un somn bun pe noapte. E necesar sa ai un moment de relaxare inainte de a te culca; telefonul sau televizorul nu au ce cauta in dormitor.

– Conditiile din camera de dormit

Camera neaerisita sau dezordonata nu este un mediu prielnic pentru un somn bun. Temperatura din dormitor nu ar trebui sa depaseasca 21-22 de grade. Nu este recomandat sa dormi cu nici o sursa de lumina aprinsa. Daca ai in casa un animal de companie nu-l obisnui sa doarma cu tine in camera, mai mult decat atat, cu tine in pat.

– Apneea in somn

Apneea este o afectiune destul de grava prin care ti se opreste respiratia timp de cateva secumde, timp in care nu se produce oxigenarea corpului. Crizele se pot repeta mai rar sau mai des pe durata noptii, ceea ce duce la intreruperi frecvente de somn. Excesul de greutate, tensiunea marita, fumatul, consumul de alcool sunt factori care agraveaza simptomele apneei. Daca suferi de apnee este nevoie sa mergi neaparat la medic.

– Sindromul picioarelor nelinistite

Este o alta afectiune care te impiedica sa ai un somn de noapte neintrerupt; nu i se cunosc prea bine cauzele, dar este destul de frecvent intalnita. Se manifesta de obicei noaptea, prin furnicaturi, trepidatii, arsura, posibil durere, in general o senzatie de disconfort care te obliga sa-ti misti picioarele in continuu. Totul se linisteste daca te ridici din pat si te misti putin. Dar reapare la scurt timp dupa ce te intinzi si nu te lasa sa adormi. Si acest caz necesita vizita la medic.

– Depresia

Depresia face casa buna cu insomnia. Chiar si in cazurile cand iti provoaca stari de somnolenta si ai impresia ca dormi mai mult decat trebuie, somnul nu este odihnitor. Un rol in acest sens il au si medicamentele antidepresive, caz in care, impreuna cu medicul poti schimba tratamentul.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: