De ce este importanta dieta in intarirea sistemului imunitar

probiotice si prebiotice

usturoi - condiment

Sistemul imunitar nu este ceva concret, nu se poate atinge sau localiza intr-un punct fix, precum oricare alt organ din corpul nostru; este un amplu cumul de procese prin care organismul se apara de factorii patogeni externi – toxine, virusuri, bacterii, cat si de factori anormali interni – celule moarte, defecte sau tumorale, prin emiterea de anticorpi.


Dar, toata lumea stie ca un sistem imunitar puternic te apara de raceli, de gripe, de inflamatii, ca te imbolnavesti mai rar si ca te vindeci mai repede in cazul in care te-ai imbolnavit.

Se mai stie ca mai mult de 70% din acest sistem este localizat in sistemul gastrointestinal. Adica pionii care lupta cu agentii patogeni incep aceasta lupta inca de cand incepi sa mesteci mancarea. Saliva contine enzime antimicrobiene; lupta este dusa in continuare de acidul clorhidric din stomac si in ultima instanta de bacteriile bune care impiedica agentii patogeni sa patrunda in sange sau sa prolifereze in intestinul subtire si in colon.

De aceste bacterii trebuie sa avem noi grija atunci cand alegem ce mancam, pentru ca de ele depinde in foarte mare masura puterea sistemului imunitar. Bacteriilor bune nu le este pe plac dieta concentrata pe produse procesate, exces de grasimi si exces de zahar; nu pot functiona optim in aceste conditii, ca urmare sistemul imunitar va fi unul slab. Pe placul lor sunt alimentele bogate in nutrienti si fibre.


Importanta dietei bazata pe probiotice si prebiotice

Probioticele sunt bacteriile bune care se gasesc in cea mai mare parte in microbiomul intestinal, dar si in restul corpului si care au o influenta covarsitoare in pastrarea sanatatii organismului, atat la nivel digestiv, cat si respirator, cardiovascular si emotional. Ele au rol principal in programarea sistemului imunitar, dar contribuie si la alte procese care ne asigura sanatatea: regleaza metabolismul, stimuleaza digestia, distrug microbii, elibereaza compusi necesari functiilor creierului.

Surse de probiotice

O dieta bogata in probiotice este o dieta bogata in lactate naturale: iaurt, chefir, sana, branzeturi, preparate din soia: miso, tempeh, legume fermentate: varza murata, castraveti murati in sare fara otet, muraturi pregatite la saramura.
Prebioticele sunt hrana probioticelor, sursa lor de energie si putere de care au nevoie sa lupte cu microbii.

Alimente care contin prebiotice avem multe la indemana si ar trebui sa consumam zilnic pentru a ne bucura de un sistem imunitar puternic. Cele mai bune surse de prebiotice sunt: usturoiul, ceapa, prazul, fasolea, mazarea, sfecla rosie, orzul, quinoa, secara, cartofii, semintele de chia, semintele de in, fructele de padure, merele, citricele, bananele.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: