De ce e importanta sanatatea aparatului digestiv

Cum ajutam digestia

fasole boabe mari

Aparatul digestiv este cel care lucreaza pentru noi din momentul in care incepem sa mancam. Este format din cavitatea bucala, faringe, esofag, stomac, intestine, la care se adauga glandele anexe: ficat si pancreas.


Alimentele ingerate care contin nutrientii indispensabili vietii sunt descompuse prin digestie in substante simple, ce urmeaza a fi asimilate: vitamine, minerale, acizi grasi, proteine, care apoi sunt preluate de circuitul sanguin si oferite organelor pentru a-si putea exercita functiile de care sunt responsabile in organism.

Enzimele, sucurile biliare si miliardele de bacterii (intr-un cuvant flora intestinala), se ocupa de digestia alimentelor si de transformarea si eliminarea resturilor alimentare. Atata vreme cat echilibrul florei intestinale este mentinut, adica atata vreme cat aparatul digestiv este sanatos, digestia va functiona bine si starea noastra generala va fi buna. In caz contrar pot aparea neplaceri ca: balonarea, arsurile stomacale, greata, refluxul gastro-esofagian, respiratia urat mirositoare, durerile de stomac, senzatia de sfarseala.

Conform concluziilor unor oameni de stiinta, microorganismele ce creaza flora intestinala controleaza si regleaza nu numai absorbtia nutrientilor, pofta de mancare si implicit greutatea corporala, ci si nivelul de stres si imunitatea organismului.


Un aparat digestiv sanatos va conduce la o digestie cu functionalitate la parametri optimi. O digestie lenta are nevoie de un interval de 48-72 de ore pentru a tranzita alimentele; daca si acest timp este depasit apare constipatia. Asta inseamna ca substantele toxice rezultate in urma digestiei vor ramane pentru mult timp in intestine cu riscul de a fi absorbite de organism si de a ne imbolnavi.
O digestie buna contribuie in mod serios la pastrarea unei greutati corporale in limitele normalului.

Cum pastram sanatos aparatul digestiv

– Disciplina meselor

Toti specialistii in nutritie ne sfatuiesc sa respectam, pe cat posibil, cele trei mese principale ale zilei si gustarile dintre ele. Se insista mult pe cantitatea alimentelor: nu e corect sa mancam foarte mult la o masa – vom suprasolicita aparatul digestiv, este preferabil sa avem mese mai mici si mai dese.

Nu se recomanda sa mancam in stare de nervozitate, in fuga, sau in timp ce ne ocupam cu altceva. Este important sa mestecam bine – specialistii recomanda sa mestecam de 30-50 de ori inainte de a inghiti mancarea.

– Calitatea alimentelor

Fibrele sunt cel mai de nadejde ajutor al digestiei si pe deasupra nu ingrasa, ba chiar sunt recomandate in curele de slabire. Consumati zilnic alimente cu continut ridicat de fibre ca: fasolea, ardeiul gras, dovlecei, varza, conopida, broccoli, mere, pere, banane, portocale, seminte de floarea soarelui, seminte de in, de susan, de chia, migdale, fistic, nuci, nuci pekan, crude, nu prajite sau sarate, cereale integrale.

Includeti in dieta zilnica alimente bogate in probiotice, care au un rol important in mentinerea echilibrului florei intestinale: iaurt, chefir, cantitati moderate de varza murata, castraveti murati, supa Miso. Miso provine din dieta asiatica si este un preparat pe baza de soia, la care se pot adauga diverse alte ingrediente, dupa care se foloseste la prepararea supelor sau dressing-urilor pentru salate. Este bogat in fibre, dar si in minerale si vitamine.

Includeti in dieta zilnica alimente bogate in enzime, care au rolul de a accelera digestia. Enzimele se pierd prin tratare termica, le veti asimila din fructe si legume crude si de preferinta proaspete.

– Modul de preparare al alimentelor

Consumati cu precadere alimente preparate prin fierbere, la aburi, la cuptor, fara cantitati mari de grasime, de sare sau de condimente.

– Hidratarea este importanta

Consumati apa intre mese, cel mai bun mod de hidratare al organismului. Evitati bauturile carbogazoase.

– Nu fiti sedentari!

Miscarea fizica este una dintre conditiile sanatatii organismului, implicit si a aparatului digestiv – regleaza tranzitul intestinal, inlatura senzatia de balonare si reduce starea de stres.

– Evitati alcoolul, tutunul, sucurile de orice fel din comert, preparatele procesate si mancarea fast-food plina de chimicale si grasimi trans.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: