De ce e bine sa mananci ficat cu salata verde

Fierul este asimilat in organism cu ajutorul vitaminei C

salata cu spanac carne de vita si branza

Un mineral important pentru sanatatea si forta organismului este fierul. Fierul face parte din categoria micromineralelor (oligoelementelor), care, desi se gasesc in organism in cantitati mici, sunt indispensabile vietii.


Insuficienta de fier din organism atrage dupa sine anemia, caracterizata prin oboseala continua, stari de somnolenta si lipsa de vitalitate.

In organism fierul se gaseste in proportie de 65% in hemoglobina, cu rolul de a transporta oxigenul in tesuturi, in proteina din masa musculara si in diverse enzime.

Alte roluri ale fierului sunt: participa la buna functionare a metabolismului energetic (acumularea de energie din alimente si apoi eliberarea ei in activitatile zilnice), este antioxidant, sustine sistemul imunitar, contribuie la cresterea si dezvoltarea optima a organismului.


Necesarul zilnic de fier se poate asimila din alimente. Unul dintre alimentele cele mai bogate in fier este ficatul de porc. Dar nu este suficient. Pentru a fi asimilat de catre organism fierul are nevoie de prezenta vitaminei C. Vitamina C isi pierde mult din calitati prin preparare termica, asa ca garnitura excelenta pentru ficat este salata verde proaspata, stropita din belsug cu zeama de lamaie.
Alte surse de fier sunt: carnea rosie, pestele, fasolea, lintea, mazarea, spanacul, semintele de susan.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: