De ce e bine sa combini oul cu branza

Calciu din branza, vitamina D din galbenusul de ou

bulz mamaliga branza si ou

Organismul nostru are nevoie de o alimentatie variata pentru a functiona la parametri optimi. Proteine, fibre, vitamine, grasimi, minerale, toate lucreaza pentru a ne oferi energia si starea de sanatate necesare unei vieti normale. Dar e bine de stiut ca ele nu lucreaza independent, se ajuta si se stimuleaza unele pe altele.


Branza este unul dintre alimentele cu continut bogat in calciu. Circa 2% din greutatea corpului nostru o reprezinta calciul, din care 99% este repartizat in oase si dinti, cifre ce arata importanta acestui mineral in sanatatea si forta organismului.

Pe langa rolul important in dezvoltarea optima a sistemului osos si a mentinerii unei danturi sanatoase, calciul este mineralul esential in coagularea sangelui si in contractiile musculare. In plus calciul ajuta inima sa functioneze fara probleme si stimuleaza absorbtia vitaminei B12 in organism.
Necesarul mediu de calciu este de 0.6-0.8 grame pe zi, dar acesta variaza in functie de varsta, perioada de crestere necesitand o cantitate mai mare. Dar calciul nu se asimileaza in organism decat in prezenta vitaminei D, iar galbenusul de ou contine vitamina D.

Alte surse de calciu: pestele (in special oasele de peste), legumele cu frunze verzi (broccoli, conopida, varza, patrunjelul, salata etc), migdalele, fructele uscate etc.


Alte surse de vitamina D: cerealele integrale, ciupercile, ficatul de vita, soia.


Ti-a fost de folos grasomega.ro? Distribuie si prietenilor tai. Multumesc!
Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone
Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: