Cum scapi de senzatia de foame dupa masa

foame psihologica sau stres?

sticla apa plata

Fie ca esti slab sau suferi din cauza surplusului de greutate ti s-a intamplat cel putin o data in viata sa simti senzatia de foame imediat sau la scurt timp dupa ce te-ai ridicat de la masa. Din pacate, pentru cei mai multi dintre cei care experimenteaza aceasta senzatie, mancatul in afara orelor de program duce la ingrasare si, in multe cazuri, la imbolnavire.


Senzatia de foame sau dorinta de a mai rontai ceva care persista chiar si dupa o masa copioasa indica prezenta unui dezechilibru sau a unor carente in organism. Pentru a pune stop acestui gresit obicei alimentar si pentru a preveni acumularea kilogramelor e bine sa cunosti cauzele aparitiei senzatiei nejustificate de foame.

Cauzele acestei probleme

In aproape orice situatie problematica, pentru a inlatura efectele trebuie descoperita si cunoscuta cauza. In cazul mancatului, chiar si atunci cand esti satul/satula si stii ca mancarea consumata recent ar trebui sa-ti asigure satietatea, poate fi vorba despre una dintre urmatoarele cauze:


– Stresul. Cand treci prin perioade stresante organismul simte nevoia de a se inarma cu cat mai multe resurse de energie pentru a fi sigur ca poate depasi incercarile la care este supus. In cele mai multe astfel de cazuri simti nevoia sa mananci dulciuri.

– Efortul intelectual sustinut. Senzatia inexplicabila de foame te poate urmari si atunci cand ai de sustinut mai multe examene importante sau cand muncesti foarte mult pentru ducerea la bun sfarsit a unui proiect important. Efortul intelectual sustinut te poate face sa vrei sa mananci mai des, iar acest lucru este normal. Se pare ca acest gen de efort consuma tot atata energie cat si cel pe care il poti depune intr-o sala de forta. Conteaza insa ce anume mananci in aceste perioade; in locul dulciurilor si a produselor tip fast food si patiserie e indicat sa alegi gustari din fructe si legume proaspete.

– Foamea psihologica. Numele acestei cauze arata ca mancatul fara motiv se produce pe fond psihologic, poate ca urmare a unei suparari sau nemultumiri, sau din cauza carentei de calciu, magneziu, fosfor, crom si altor minerale sau vitamine.

– Setea. O alta cauza care duce la mancatul prostesc, chiar si atunci cand tocmai te-ai ridicat de la masa este setea. Creierul transmite aceleasi semnale si atunci cand iti este sete, dar si atunci cand iti este foame. Cand stii ca tocmai ai mancat si totusi simti senzatia de foame, incepe prin a bea unul sau doua pahare cu apa si s-ar putea sa descoperi ca ti-a fost de fapt sete.

Deosebirile dintre foamea reala si cea psihologica

Poti folosi urmatorele indicii pentru a depista daca iti este foame cu adevarat sau te confrunti cu o foame psihologica:

Stii ca iti este sau ti-a fost cu adevarat foame si ca trebuie sa mananci atunci cand:

– Senzatia incepe sa se instaleze treptat, la cateva ore dupa ultima masa;
– In momentul in care te-ai ridicat de la masa sau la 15-20 minute dupa simti senzatia de satietate care persista vreme de cateva ore;
– Te simti satul/satula chiar si dupa ce ai mancat o bucata de paine sau un covrig;
– Mananci cu placere si simti ca foamea iti dispare treptat.

Foamea psihologica este cea care:

– Apare brusc, fara motiv, chiar si atunci cand tocmai ai mancat ceva;
– Persista chiar si dupa o masa consistenta;
– Trezeste pofte pentru anumite categorii de alimente (de obicei, pentru dulciuri si altele de acest gen);
– Iti induce sentimentul de vinovatie.

Remedii eficiente

Mai jos, voi enumera o serie de remedii cu ajutorul carora poti combate senzatia de foame dupa masa.

– Sa folosesti alimente sanatoase, bogate in proteine, care dau satietate.
– Sa imparti alimentele in 5 mese (3 pricipale si 2 gustari) pe care sa le consumi pe parcursul unei zile.
– Intre mese sa bei mula apa plata si ceaiuri naturale neindulcite.
– Sa eviti dulciurile si grasimile nesanatoase, iar atunci cand ai pofta de dulce, sa apelezi la apa si la fructele proaspete.

Atunci cand tocmai te-ai ridicat de la masa si simti ca iti este foame in continuare, iar aceasta senzatie este insotita si de o greata usoara, poti recurge la una dintre urmatoarle solutii:

– sa bei o cana cu ceai din frunze de menta;
– sa consumi o cana cu ceai de ghimbir cu lamaie;
– sa iei 2 pastile de carbune negru;

Iar medicina traditionala recomanda urmatoarele remedii pentru scaderea apetitului, cu ajutorul carora poti combate senzatia de foame dintre mese:

– Se prepara o infuzie din 200 ml apa fiarta turnata peste 3 catei de usturoi pisat. Se lasa la racit peste noapte si apoi se pastreaza la frigider, consumandu-se cate o lingura din aceasta infuzie seara, inainte de culcare.

– Se prepara un ceai dintr-o lingura de menta si o lingura de patrunjel amestecate intr-o cana cu apa clocotita. Se lasa la infuzat 30 minute si se consuma apoi.

– 250 g de prune deshidratate, 250 g de smochine uscate si 3 litri de apa se pun la fiert pana cand in vas raman doar 2,5 litri continut. Din fiertura obtinuta se consuma 1/2 pahar inainte de fiecare masa.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: