Cum sa mananc si sa nu ma ingras?

cateva reguli care ajuta

chiftele de porc cu cartofi prajiti

Cred ca aceasta este una dintre intrebarile celor care intampina probleme in mentinerea greutatii dorite si care au senzatia ca se ingrasa de la orice, pana si de la un simplu pahar cu apa. Si totusi, poti sa mananci si sa nu te ingrasi, insa pentru asta trebuie sa cunosti cateva principii simple.


Sa zicem ca ai tinut o cura de slabire, ai slabit si vrei sa revii la un regim alimentar mai relaxat, sa mananci si alimente la care nu ai avut acces in timpul dietei, dar iti este teama sa nu te ingrasi la loc. Pentru a nu acumula la loc kilogramele pierdute cu atata chin trebuie sa te asiguri ca respecti urmatoarele reguli:

– Nu consuma la aceeasi masa alimente din grupe diferite. Altfel spus, continua sa mananci disociat si vei observa ca nici macar cartofii prajiti nu te ingrasa daca ii mananci corect, adica impreuna cu o salata. Combinatia fasole, mazare, cartofi etc (carbohidrati, in general) plus carne, oua sau lactate este una gresita si care duce, inevitabil, la acumularea kilogramelor nedorite. Daca nu esti novice in domeniul curelor de slabire, termenul “alimentatie disociata” iti este cu siguranta familiar, asa ca adopta-l si transforma-l intr-un stil de viata sanatos.

– Incearca sa respecti un orar de masa. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa ai batute in cuie orele de masa, insa e bine sa te asiguri ca nu vei lua cina mai tarziu de orele 19:00 sau ca vei manca cu cel putin 3 ore inainte de a merge la culcare. In acest fel, organismul tau va avea timp sa digere mancarea consumata la cina, iar aceasta nu se va depune pe coapsele, bratele si talia ta.


– Nu uita sa mananci. Un program regulat de masa sau un numar de mese distribuite uniform pe durata unei zile te va ajuta sa tii in frau senzatia de foame, iar asta te va ajuta sa mananci doar atat cat ai nevoie si sa nu exagerezi, ingrasandu-te la loc dupa toate eforturile depuse pentru a slabi.

– Mananca portii mici. Si nu manca niciodata direct din cratita, asa incat sa poti controla dimensiunea portiilor. De multe ori, tindem sa ne umplem farfuriile atunci cand ne asezam la masa, iar acest lucru este o greseala. Daca ai impresia ca nu te vei satura cu o portie mai mica, nu-i bai. Mananca ce ai in farfurie (o cantitate mai mica de mancare), asteapta 5-10 minute si vezi daca iti mai este foame.

– Mananca fructe si legume proaspete. Incearca sa ai zilnic o masa compusa din fructe si/sau legume proaspete. Ideal ar fi ca aceasta masa sa fie dimineata, asa incat sa-ti asiguri necesarul de energie inca de la primele ore ale zilei. De asemenea, evita sucurile de fructe proaspat stoarse. Desi naturale, acestea contin cantitati uriase de zahar, iar acesta va duce cu siguranta la ingrasare. Consumand fructele ca atare, nu vei reusi sa mananci prea multe si astfel vei preveni ingerarea unei cantitati prea mari de zahar.

– Bea multe lichide. Faptul ca nu mai tii o cura de slabire nu este o scuza pentru stoparea consumului de lichide zilnic, care este recomandat in aproape toate dietele. Dincolo de ceaiurile si cafelele neindulcite pe care le poti bea zilnic, apa plata este cea mai sanatoasa: iti mentine pielea hidratata, mentine buna functionare a intregului organism si nu in ultimul rand te ajuta sa mananci mai putin si deci sa nu te ingrasi.

– Evita prajelile. Nu te grabi sa te intristezi la acest gand. Daca in timpul curelor de slabire prajelile sunt de obicei strict interzise, la mentinere se recomanda evitarea lor. Si e posibil sa imbratisezi aceasta regula mai usor, din clipa in care vei realiza ca alimentele prajite nu aduc niciun beneficiu, ba dimpotriva chiar fac rau. Insa renuntarea la prajeli nu inseamna ca trebuie sa renunti complet la alimentele preferate. Spre exemplu, daca iti plac snitelele, rumeneste-le la cuptor, tavalite prin ou si pesmet si asezate in tava pe o hartie de copt. La fel poti proceda si cu chiftelele (cel putin eu asa fac).

– Mananca dulciuri de calitate. E normal sa simti nevoia de dulce din cand in cand. Asa ca nu e nicio tragedie daca iti vei permite sa savurezi un desert din cand in cand. Insa pentru a te asigura ca nu te vei ingrasa manancand dulciuri, alege sa mananci ciocolata de calitate in locul unor prajituri imbibate in sirop de apa cu zahar si acoperite cu tone de crema de provenienta dubioasa. Iar o felie de tort facut in casa, mancata ocazional, la o zi de nastere sau o nunta, nu te va ingrasa, cata vreme vei respecta celelalte principii de mai sus.

– Permite-ti cate o zi de rasfat. Ca sa-ti fie mai usor sa “duci” acest stil de viata, poti sa-ti permiti, din cand in cand, cate o abatere. Poti stabili sa ai o intreaga zi de acest fel o data pe saptamana sau, daca nu esti o fire prea pofticioasa, poti sa te abati la o singura masa pe saptamana sau doar la ocaziile speciale: zile de nastere, nunti, botezuri etc. Permite-ti sa mananci in ziua de rasfat inclusiv combinatii gresite de alimente: cartofi prajiti cu carne, pizza sau altele de acest gen. Insa e bine sa nu mananci totusi prea tarziu inainte de somnul de noapte si sa nu faci din aceasta masa sau zi de rasfat o regula zilnica.

Sper ca nu am omis nicio regula dintre cele care te pot ajuta sa mananci fara sa te ingrasi, iar daca esti de parere ca lista de mai sus ar trebui completata, te invit sa o faci, intr-un comentariu.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: