Cum sa duci la capat o dieta de slabire

mic dejun paine prajita cu unt oua prajite si salam

Daca ai ajuns la concluzia ca trebuie sa urmezi neaparat o cura de slabire din motive de sanatate sau pur si simplu pentru a arata mai bine, avem cateva sfaturi pentru tine. Nu e greu sa incepi o dieta, dar poate deveni dificil sau imposibil sa o duci la capat.


Iata ce ar trebui sa stii:

– Decizia trebuie sa iti apartina in exclusivitate
Presiunile din partea familiei sau prietenilor nu vor face decat ca dieta sa ti se para o pedeapsa si o corvoada greu de dus la capat. Pornirea trebuie sa-ti apartina in exclusivitate; fa pasul numai atunci cand iti doresti si esti convins tu insuti ca este necesar sa-l faci. Numai atunci motivatia va fi puternica.

– Documenteaza-te temeinic
Nu recurge la o dieta in urma sfaturilor prietenilor sau colegilor. Documenteaza-te, cauta o dieta care sa se potriveasca obiceiurilor tale, o dieta elaborata de nutritionisti, pe care simti ca ai putea sa o continui ca stil de viata sanatos, care sa-ti mentina greutatea la care ai dorit si ai reusit sa ajungi. O dieta rapida si foarte stricta nu te va ajuta. O dieta echilibrata, pe termen mai lung iti garanteaza o slabire lenta, nu-ti priveaza organismul de nutrienti esentiali si iti poate corecta unele obiceiuri care te-au facut sa acumulezi kilogramele in plus.
In plus, o dieta care iti permite o varietate mai mare de alimente nu-ti produce frustrari si va fi mai usor de urmat.


– Fii realist
Nu-ti lua angajamente de genul: voi face 2 ore de sport in fiecare zi, nu voi mai atinge dulciurile, nu mai gust alcool sau sucuri etc; sunt greu de respectat dintr-o data si orice abatere te va face sa te simti vinovat si incapabil, iar nereusitele te vor descuraja si te pot face sa renunti sa-ti duci planul pana la capat.

– Nu fii obsedat de cantar
Nu te cantari zilnic, alege o zi din saptamana, mereu aceeasi. In felul acesta iti poti da seama de progresele facute. Daca o faci zilnic, te pot influenta negativ fluctuatiile de greutate datorate apei retinute in organism, ciclului menstrual etc.

– Cum rezisti in fata ispitelor
Nu te poti izola in timpul unei diete. Dar poti controla mai usor ce mananci daca la o masa impreuna cu prietenii sau la o petrecere nu vei pleca de acasa flamand. In felul acesta vei manca mai putin si mai sanatos: o salata, un gratar de pui sau peste etc.
Nici in frigiderul de acasa nu-ti recomand sa pastrezi alimente periculoase: dulciuri, chipsuri, inghetata, sucuri carbogazoase etc. E mai bine sa nu le ai aproape, asa ca mergi la cumparaturi numai cu lista pe care ti-o pregatesti de acasa si nu te abate la alte rafturi.
Totusi, din cand in cand, dar cat mai rar posibil, iti poti satisface o pofta fara sa te invinuiesti pentru asta, cu conditia ca in ziua respectiva sa faci mai multa miscare pentru a arde caloriile consumate. Infometarea nu este solutia buna.

– Premiaza-te pentru reusite
Sarbatoreste periodic reusitele tale, rasfata-te: indeplineste-ti cate o dorinta, ceva ce nu ai facut inainte – o sedinta de spa, un masaj, un tratament cosmetic, un accesoriu dorit de mult timp, un obiect de imbracaminte care ti se parea nepotrivit pentru silueta ta etc.
Duminicile poti sa te premiezi chiar si cu un fel de mancare la care ai visat, in cazul in care te consideri multumit de comportarea ta din timpul saptamanii, dar fa-o cu moderatie.

– Fa sport
Miscarea fizica nu are ponderea dietei in efortul de slabire, dar iti tonifica sanatatea si musculatura si te ajuta sa obtii o postura tinereasca. Nu te obliga nimeni sa faci ce nu-ti place si nici sa exagerezi cu antrenamente grele la sala in fiecare zi. Poti face insa multe lucruri: curatenia in casa, mersul pe jos, urcatul si coboratul scarilor, saritul corzii, ciclism, inot, dans etc; alege numai ce iti face placere si te relaxeaza. Daca te stresezi ti se ridica nivelul de cortizol.

Daca dieta a fost greu de dus pana la capat, mentinerea ar putea fi si mai grea; efectul yo-yo sta la panda. Dar sper ca ai invatat ceva pe timpul dietei si vei manca:

Foarte des
– mai multe legume (pentru fibre), fructe intregi;
– proteine – oua, carne slaba de pui sau curcan sau proteine vegetale;
Mai rar
– carne grasa de porc sau vita;
– branzeturi grase;
Foarte rar
– mezeluri si alte produse procesate din carne, produse de cofetarie si patiserie, sucuri carbogazoase;
Extrem de rar
– mancare fast-food.


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor - Detalii
Politica de confidentialitate
Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: