Cum rezist tentatiilor si poftelor culinare in timpul dietei

cum scap de ele

pizza nepermisa in diete

Stii deja ca urmez dieta Rina. Sunt la a doua incercare si de aceasta data sper sa reusesc sa o tin pana la final. Nu de alta, dar dincolo de dorinta de a slabi, imi doresc foarte mult sa reusesc sa-mi accelerez metabolismul care devenise cam lenes din cauza muncii de birou si a vietii sedentare pe care o am, in ciuda faptului ca sunt mama a doi copii. Sper sa reusesc sa tin poftele si tentatiile culinare la distanta la fel cum am reusit pana acum.


As fi ipocrita daca as spune ca nu am avut nicio pofta si nici o abatere de la inceputul dietei. Insa au fost doar abateri minore, desi lupt cu tentatiile in fiecare zi, gatind pentru copii si sot. Cum am reusit acest lucru pana acum? Iata raspunsul:

1. Meniu planificat din timp

Dieta Rina pe care o urmez este de fapt un regim alimentar disociat pe zile, ceea ce inseamna ca in fiecare zi trebuie sa consum alimente dintr-o anumita grupa. Fiind vorba despre 4 zile diferite care se succed pana la finalul perioadei de 90 de zile cat tine aceasta cura de slabire, alimentele sunt impartite in 4 grupe distincte. Drept urmare, ma alimentez foarte variat si niciodata nu ma plictisesc de mancarea pe care o mananc, iar acest lucru este un mare avantaj intr-o cura de slabire.


Pentru a evita sa ma gasesc in situatia de a manca orice altceva in afara de alimentele permise in fiecare dintre cele 90 de zile ale dietei, am grija sa-mi planific din timp meniul zilnic. Spre exemplu, in ziua de cumparaturi am grija sa cumpar alimente din toate cele 4 grupe Rina, asa incat sa nu ma trezesc ca imi lipseste ceva si sa fiu tentata astfel sa mananc un aliment care ar duce la incetinirea ritmului de slabire. In general, incerc sa-mi stabilesc din timp meniul pentru urmatoarele 4 zile, dar de gatit gatesc zilnic. Uneori, cand am o cantitate mai mare dintr-un anumit preparat, congelez o cantitate suficienta, asa incat se intampla nici sa nu fiu nevoita sa gatesc pentru mine.

2. Prepar retete pe gustul intregii familii

Un alt truc, sa-i spunem asa, pe care il folosesc cat pot de des de cand am inceput sa tin aceasta cura de slabire presupune alegerea unor retete care sunt si pe placul celorlalti membri ai familiei mele. De pilda, pentru ca ne plac tuturor atat fasolea, cat si mazarea foarte mult, in zilele de amidon gatesc adesea mancaruri care au la baza aceste doua alimente. Si pentru ca fetele mele adora pastele, in zilele de carbohidrati gatesc adesea paste.

E adevarat ca nu pot si nici nu vreau sa-i oblig pe ai mei sa manance exact ce tebuie sa mananc eu in fiecare zi a dietei, asa ca se intampla destul de des ca pe langa friptura la gratar pe care o fac pentru mine sa le fac si un piure de cartofi, de exemplu. Insa chiar si atunci eu mananc friptura cu salata.

3. Mizez pe varietate

Chiar daca dieta Rina imparte alimentele in 4 grupe distincte, faptul ca fiecare dintre aceste grupe este compusa dintr-un numar maricel de alimente imi permite sa mananc foarte variat. Daca in ziua precedenta de proteine am mancat pui la gratar, in urmatoarea voi manca peste, porc, lactate sau oua, sa zicem. Incerc, de asemenea, sa prepar alimentele diferit: o data le inabus la tigaie, o data le frig pe gratar, o data le gatesc la cuptor si tot asa. In acest fel nu ma plictisesc niciodata, ba chiar savurez cu placere fiecare fel de mancare preparat.

4. Ma mai abat uneori, dar controlat

Da. Nu vreau sa mint pe nimeni, mi s-a intamplat sa ma abat in cateva randuri, insa am avut grija sa nu sar calul. In trei sau patru seri ale acestei luni am baut cate o jumatate de pahar cu vin, la aproximativ o ora dupa cina. Am facut acest lucru pentru ca eram in oras cu sotul si prietenii nostri si pentru ca mi-am dorit sa ma relaxez. Dar e adevarat bauturile alcoolice nu se numara printre slabiciunile mele, asa ca pot spune ca au fost niste abateri de socializare si ca ma bucur ca am baut vin si nu am mancat si pizza sau alte chestii pe care si le-au comandat cei din jurul meu.

In zilele de proteine se intampla sa ma mai abat cu putin lapte in cafeaua neagra si neindulcita pe care o beau intre mic dejun si masa de pranz. Asa, de dragul abaterii. Nu m-am ingrasat la loc din aceasta cauza si nici nu pot spune ca regret aceste trisari periodice. Insa astazi, de pilda, tot in ziua de proteine, am cam exagerat la masa de pranz: am mancat o ciorba de pui de casa cu legume permise si cu zdrente de ou. Si pentru ca nu ma simteam inca indeajuns de vinovata, am mancat si doua feliute de paine integrala prajita. Marea greseala a pranzului nu este nicidecum painea, ci combinarea a doua proteine – carnea de pui si oul. Ei bine, acum ma simt vinovata din plin, desi n-ar trebui, pentru ca nu am comis nici o infractiune.

5. Imi ocup timpul cand imi e foame

Am zile in care as manca continuu si in general chestii nesanatoase. Cred ca oricine le are. In aceste zile incerc sa ma tin cat mai mult ocupata, facand diverse treburi casnice, scriind, citind, plimbandu-ma si chiar si gatind pentru familia mea. Da, eu gatesc de placere si ma relaxez fantastic in timpul acestei activitati, asa ca deseori le prepar dulciuri sau pur si simplu diverse mancaruri care stiu ca le plac si le vor manca cu pofta, chiar daca eu nu am voie sa ma ating de ele. Si ma ajuta, sa stii.

6. Beau multa apa

Apa imi este de mare ajutor in combaterea senzatiei de foame, mai ales in zilele de vitamine cand nu mananc decat cateva fructe. Beau multa, foarte multa apa comparativ cu perioada de dinaintea dietei si am observat ca dupa zilele in care beau mai multa apa cantarul este mai prietenos cu mine. Apa imi da senzatia de satietate si astfel reusesc sa alung foamea si sa slabesc mai usor.

7. Ma stimulez cu un fel de mancare preferat

Nu te gandi ca atunci cand ma acapareaza poftele ma refugiez intr-un preparat culinar pe care il ador. Iata cum fac eu: mi-am promis ca atunci cand voi ajunge la 65 kilograme voi merge la restaurantul preferat unde voi manca o portie de paste carbonara sau un mix de carnuri la gratar. Inca n-am decis ce anume voi manca in acea zi, dar te asigur ca de fiecare data cand mi se face pofta de ceva ce vad in jurul meu ma gandesc la o portie cu un fel de mancare preferat pe care il voi manca cand voi ajunge la greutatea dorita.

Azi dimineata, cantarul mi-a aratat ca am 66,2 kg, ceea ce inseamna ca nu mai e foarte mult pana la ziua dezmatului culinar care m-a ajutat sa ma mentin pe linia de plutire de aproape o luna incoace. Sper ca dupa prima zi de apa pe care o am in 4 zile de acum incolo sa-mi ating targetul si sa pot merge la restaurantul preferat asa cum mi-am propus, iar apoi sa reiau dieta pana la un nou taget si tot asa.

Pe tine ce te ajuta sa treci peste pofte si tentatii atunci cand vrei sa slabesti?


Am slabit 17 kg in 3 luni de zile. Insa nu ma opresc aici! Urmareste ce pasi fac in continuare pentru a obtine un corp armonios, bine lucrat, asa cum imi doresc. Aboneaza-te la newsletter:

Adresa ta de mail aici:

Parerea ta conteaza. Scrie un comentariu mai jos

*



Urmareste pas cu pas transformarile lui Grasomega. Ce urmeaza sa faca?

Adresa ta de mail aici: